Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Vi har en nabo som ikke har så alt for god råd. Vet det siden de har selv sagt det. De skal på fjellet i høstferien. De har fått lånt en hytte av noen i familien sin. De gleder seg voldsomt siden de vanligvis ikke har råd til å dra på ferie. De har et barn som er litt yngre enn vårt. Hadde det vært teit av oss å tilby dem å låne bæremeisen vår? Vi har en litt dyr, og lite brukt en som vi ikke skal benytte den uken. Dersom dere hadde vært i den situasjonen, hadde dere blitt fornærmet?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 nei, herlighet, er jo bare snilt det da! men har jo selvsagt litt med måten dere legger det frem på, "dere kan låne denne siden dere har så dårlig råd" feks er ikke bra ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Tror de ville ha satt pris på det. Du kan jo spørre på en pen måte.:-)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Ville i så fall ikke gått rett på sak, men først kommet inn på dette om vi kom i snakk om fjellturen, og det kunne falle seg naturlig å spørre om de har tenkt å bruke bæremeis. Tror ingen blir fornærmet å bli tilbudt å låne noe. Vi låner jo bøker av hverandre!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Jeg hadde tenkt å si noe i denne duren "forresten, jeg hører dere skal på fjellet i ferien. Vi har en bæremeis vi ikke skal bruke den uken. Har dere lyst til å låne den?" HI
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Det hadd ejo bare vært hyggelig, helt sikkert:) Bare ikke si det sånn..dere kan låne beremeisen vår siden dere har så dårlig råd og ikke kan kjøpe en selv. Si heller ..ta med bæremeisen vår da vel, den er skikkelig god å ha med på tur, vi har brukt den mye.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 Oj oj, her problematiseres det! Hvis naboen vår hadde fortalt at de skulle på fjellet, hadde jge garantert spurt om de hadde bæremeis og evn om de ville låne vår - god eller dårlig råd. Det er jo topp med bæremeis, men kanskje en gjenstand ikke alle vil investere i. Og man låner da både her og der når man har småbarn? Det har lite med økonomi å gjøre, mer med det faktum at det er teit om alle skal kjøpe alt. Men sier du med medlidenhet i blikke at de kan godt låne den dyre bæremeisen stakke, er det klart at det er litt mer fornærmende.. ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Spør dem, for de blir sikkert glade for det Jeg har naboer som har tilbydt meg å låne sånn skiboks til taket på bilen når jeg skal på tur, for det har jeg ikke selv De vet jeg er alenemor, og at jeg ikke er rik, for å si det sånn Jeg ble bare glad Det er godt med gode naboer, skal du vite:) Og det styrker naboskapet å kunne hjelpe til litt av og til
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #9 Skrevet 13. september 2010 det er så bra så Er jo bare til å spør om de gleder seg til fjellturen, og om de har en bæremeis..? viss ikke kan de låne av dere, dumt å kjøpe en helt ny kun for en fjelltur...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #10 Skrevet 13. september 2010 Økonomien deres har vel ingenting med saken og gjøre. Man må være bra rike og glad i å slenge rundt seg med penger for å kjøpe en bæremeis for kun en ukes bruk. De har jo lånt hytte, og vil ellers ikke ha bruk for en. Da er det bare logisk å tilby dem å låne deres bæremeis den uka. De vil aldri tro du tilbyr dem dette grunnet deres økonomi, og strengt tatt forstår jeg ikke hvorfor du tenker på det i det hele tatt. Jeg har en venn som eier to hus og har over en million på kontoen i tillegg til aksjer og diverse. Om de skulle ha bruk for noe en uke som jeg har mulighet til å låne dem, ville jeg gjort det på sekundet, uten å tenke økonomi i det hele og det store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå