Gå til innhold

I dag var jeg hos legen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Egentlig på grunn av noe annet, men nevnte for han at jeg var gravid. Jeg lurte på når jeg skulle komme tilbake for svangesskapskontroll Han sa at jeg måtte huske på at det var VANLIG å abortere før 12 svangerskapsuke, og ville ikke ha kontrollen før i uke 11..

 

Jeg synes det er ok å vente til uke 11, men jeg syntes ikke det var ok å får beskjed om at det var VANLIG å abortere.. Nå har jeg blitt litt egnstelig for det.. Visste jo om at faren var der, men ikke at det var VANLIG!! Jeg henger meg sikkert opp i den enkle ordet "vanlig " jeg nå.. Er ikke sikkert det var sånn ment..

 

Er det virkelig så vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enkelte forskere mener er det vanligste er at man "aborterer" før man i det hele tatt vet at man er gravid, og mensen kommer en dag eller to forsinket. Men i vil nå tro at det går bra i de aller fleste tilfellene.

Du kan jo trøste deg med denne:

 

Hvor ofte går det bra:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

 

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg gikk også mye å tenkte på det i begynnelsen, og jo mer jeg leste om alle som hadde hatt spontanabort her inne. Men man må bare ta det som det kommer.. mest sannsynlig så går det bra! Har du symptomer som bla kvalme? Jeg leste et sted at abort var enda mer sjelden blant kvinner som opplevde kvalme.. så nå har jeg sluttet å irritere meg over at jeg føler meg uvel..!! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt! Tenker mye på det samme selv. jeg har også lest at dersom man har masse symptomer som feks kvalme, så er det mye på gang nedi der, og mindre sjans for å miste :)

 

Krysser fingrene for alle oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...