Gå til innhold

Bleieslutt - tiss vs bæsj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 3 år har nå endelig fått veldig god kontroll på tissingen. Hun går med truse hjemme og sier alltid i fra når hun skal tisse og har i det siste ikke hatt uhell og hun er (stort sett) tørr i bleien om morgenen. Hun har derimot større problemer med bæsjingen. Hun har bæsjet på do en gang, men ellers går det i trusa...og det er jo ganske frustrerende...går mange truser i bosset for å si det sånn;-/ Jeg trodde hun var over det da hun endelig sa i fra og bæsjet på do på torsdag, men på dagen etter gikk det to truser i bosset:-( Vi snakker mye om det, og hun sier så fint at hun skal si i fra neste gang, men det skjer ikke. Til sammenligning var det sånn med gutten vår at da han endelig fikk til å bæsje på do ble han fullstendig tørr på dagen, så dette var litt uventet. Hva er deres erfaringer ift dette? Gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erfaring - vi har knapt hatt uhell med bæsj - sluttet å skifte bæsjebleier lenge før hun var tørr.

Tips! Ihvertfall på min datter er det ganske tydelige tegn på at hun må som regel og da spør vi henne, eller rett og sier at "nå tror jeg du skal en tur på do/potte" (dette er sjelden/aldri nødvendig lengre).

Det viktigste tegnet hos oss er litt "uro"

Skrevet

Hun har liksom ingen tegn på at hun må bæsje, heller ikke merker vi på henne når hun gjør det - så da er det ikke så lett. Hun har heller ikke "faste tider" hun gjør det på.

Skrevet

Våre hadde ikke poblemer med det, selv om de har hat noen uhell.

Uansett, det er vel ikke nødvendig å kaste trusene. "Tømm" ut det værste, skyll dem og vask dem som vanlig i maskinen. Det er ikke noe problem.

Skrevet

Kommer selvsagt an på hvor ille det er om jeg kaster trusene da;-) Orker ikke "spa" bæsjen ut av dem...da kaster jeg dem heller. Er det en fast bæsj som går greit ut, så vasker jeg dem selvsagt;-)

Skrevet

jenta mi på 2,5 har også slutta med bleie på dagtid, tiss går veldig bra, nesten ikke hatt uhell da hun sier fra og greier å holde seg om vi er ute eller på byen. Men bæsjen er et problem her også! hun har vel bæsja på do to ganger ellers kommer det i trusa. Av og til hender det hun kommer å vil ha på bleien, da er det som regel bæsj på gang. veldig greit at hun sier fra, bedre at det kommer i en bleie uansett:)

Men jeg tror "problemet" er at det er uvant og kanskje litt ekkelt å sitte å bæsje for de som er vant med å stå.. og når hun sier hun må tisse rett etter hun allerede har tissa er det helt sikkert en bæsj på gang, men blir urolig om jeg setter henne på do for virker ikke helt som hun tør på måte.. jeg oppmuntrer henne hver gang til å gå på do å bæsje, så håper en dag det bare kommer av seg selv:) så noen løsning har jeg vel ikke til deg men samme situasjon;)

Skrevet

Nnei, det er ikke alltid så enkelt. "Godt" det ikke bare er hos oss det er et problem da;-) Lykke til med bleieslutten:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...