Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 ...er det forsvarlig å bruke den? Har en gammel kurv etter min oldefar som det nå er vår tur til å ha. Har kjøpt ny madrass, vasket og reparert trekket, og så begyner jeg å bli nervøs for om den i det hele tatt er trygg. Den har bare ti cm fra madrassen til kanten. (5 cm madrass så kan ikke gjøres mindre.) Når begynner et barn å sette seg opp eller løfte seg i krabbeposition? Så nemlig en her inne som sa at barnet hennes satt helt alene ved 3 mndr. Om dette er vanlig, vet jeg ikke om jeg tør ha kurven. Jeg trodde vi kunne bruke den til 6 mndr eller lignende, men jeg vet jo ingenting om babyer enda.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Med mine hadde ikke det gått mer enn en måneds tid. De begynte tidlig å gripe i alle kanter og prøve å dra seg opp.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Min kunne brukt den til han var tre-fire mnd'er. Først nå har han begynt å dra seg opp, snu seg i senga osv.. (blir 5 mnd'er den 17.)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Hadde ikke brukt den. Min begynte å reise seg og sitte av seg selv da han var 6 mnder, men de greier å dra seg etter kantene mye tidligere, hadde vært redd for at han greide å falle ut av vuggen. Kjøp heller noe som er trygt for barnet!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Ok. Da varierer det vel mye. Vi får i alle fall bruke den en mnd, og så får vi være nøye med tilsyn og legge han over i senga om vi skal la oss distrahere og ikke kun sitte og se på babyen. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Vi har seng også. Det er bare forventet at vi skal bruke denne i stuen. Min oldefar lå i den. så hans tre døtre, så deres barn igjen, og deres barn igjen, så meg og min generasjon, og nå er det den første av neste generasjon som kommer. Derfor vil jeg gjerne prøve, men selvfølgelig er sikkerhet viktigst av alt! Derfor blir den kun brukt symbolsk, helt i starten, tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 hadde vært helt trygg til mine i minst 3 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå