Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Jeg er en kvinne som er i fast forhold, jeg r sykelig redd for at kjæresten skal være utro, kjøpe prosituerte eller gå på strippebar osv. Vet ikke hvofor men det er nesten min største skrekk, å føle seg avvist og lurt og ikke respektert som kjæreste. Har opplevd at flere av mine eks kjærester har vært utro osv, Jeg får det så vondt av å være så redd, og det hjelper kke på forholdet, men jeg får ideer om at han er utro, har bilder i hodet hele tiden hvor hn har sex med andre osv.. Føler meg helt syk i hodet:(
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Uff, det er ikke noe særlig å ha det slik. Siden du har opplevd utroskap og det tydeligvis har gjort noe med din tillit til menn ,så ville jeg søkt hjelp. Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Hva og hvordan hjelp kan jeg søke? Vurderer å gjøre det slutt med ham nå pga jeg orker ikke all angst jeg får..
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Gå til fastlegen og prat med han/henne om dette , bli henvist til en psykolog. Eller kontakt en privat psykolog , mener det er mindre ventetid. Kognitiv terapi har hjulpet mange, det er gruppe eller en til en terapi der man endrer tankemønster. Her mener jeg at du kan søke på dette i ditt nærområde og se om de har grupper.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Huff, kjenner meg igjen. Jeg var sånn i starten av forholdet til meg å min samboer... Pga mye utroskap fra min eks... Som jeg fant ut av, å da var det maaange tilfeller hvor jeg var lurt.. Jeg gikk å snakket med familierådgiver, først alene.. Så en samtale med min mann og meg.. For så å snakke med psykolog i ettertid om dette.. Å nå er jeg ikke lenger redd for utroskap. Grunnen til at vi begge gikk til familierådg.. er at det er veldig fint at mannen "vet om skrekken din". (Som de sa til meg). For da passet han ekstra på en periode, om å ikke komme for sent hjem uten å si ifra, ikke bare "stikke ut til en kompis" på kveldstid osv... Gjorde mye sammen en stund, så jeg ble trygg.... Å nå kan han godt dra på guttetur osv uten at tanken slår meg, for nå stoler jeg fullt på han... Håper du får hjelp, ikke godt å ha det sånn. Klem til deg!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Huff, men godt du har det bra med et nå da? Jeg har unngått å være i forhold i 4 år, og datet en del "idioter".. Ble svært forelsket i en utrolig sjarmerende mann som jobbt i utlandet og yes han var utro selv om vi ikke var "sammen" men gikk ut sammen i 9 mnd! Nå er typn min en kjekk, selvsikker fyr med adhd, men han er også utrolig omtenksom osv men jeg vet hvordan han kan bli når han blir full osv, liker oppmrksomhet, derfor synes jeg det er vanskelig å stole på ham:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå