Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning etter fødsel - erfaring noen?


WPW

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg fødte for snart to uker siden i uke 36+6 pga svangerskapsforgiftning. En uke etter fødsel var jeg tilbake på sykehuset for sjekk av blodtrykk. Blodtrykket var fint, men urinen var fortsatt like ille som da jeg ble lagt inn på sykehuset en uker før fødsel. Jeg fikk beskjed om å ta kontakt med lege hvis jeg kjente stikkinger i brystet eller fikk vondt i hodet. Så nå går jeg og kjenner etter sånne vondter, og selvsagt kjenner jeg det hele tiden. Er det andre her med erfaring med svangerskapsforgiftning? hvor lang tid tar det før kroppen er ok igjen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde også svfg,ble sinnsykt dårllig etter fødselen, hadde ikke høyt bt før fødsel, men etterpå var det skyhøyt, 200/120..da var kroppen sånn passe stressa.. For meg tok det lang tid før kroppen ble ok igjen, og hadde faktisk proteiner i urinen helt til jeg ble gravid 3 år etter, første urinprøve etter graviditet var det borte..merkelig.. Når det har gått to uker for deg tror jeg ikke det er noe farlig, man kan gå med proteiner i urin lenge etterpå, hvis det ikke forsvinner må de evt sjekke nyrer, men å ha 1 + som jeg hadde er helt ok visstnok.. Lykke til:) håper kroppen din blir ok igjen snart, det er litt av en sjau å ha svangerskapsforgiftning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte også i uke 37+1. Var inn og ut av sykehus de første 2 mnd. Nå er gutten min 5 mnd og jeg begynner å bli normal igjen :)

 

For noen tar d litt tid, men d er helt normalt. Du blir frisk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...