stearin Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Var på besøk hos henne i helg. Hun har da ingen grunn til å lyge til meg egentlig, men dette er det hun sa: - Jeg har jo enda ikke kjøpt en "velkommen til verden" gave til datteren din, men planen var å kjøpe en lue til henne i den barnebutikken (vi har bare en barnebutikk på sommerplassen og den er lagt ned). Men så kom jeg dit og begynte å se på størrelsene, og tenkte da at det er så utrolig vanskelig å vite hvilken størrelse hun bruker, så jeg lot det være. Jeg bare smilte og nikket. Barnebutikken har vært lukket og stengt lenge nå, så der har hun nok ikke vært. Neste barnebutikk blir 15 mil fra plassen, og det tror jeg ikke de har kjørt. Dessuten sa hun spesifikt den butikken, som var stengt. Dette er forresten ikke den eneste gangen hun har løyet meg rett opp i fjeset, har faktisk sett mannen hennes rynke på nesen ved flere anledninger hvor jeg selv også har avslørt løgnen. Synes dessuten så synd i henne at jeg ikke avslører henne heller. Hun får leve i sin egen drømmeverden hvor barnebutikker ikke er nedlagt og hun ser på luestørrelser. Har dere opplevd noe lignende?
stearin Skrevet 12. september 2010 Forfatter #2 Skrevet 12. september 2010 Lagret innleggget for fort her. Skulle enda få med at vi har felles bekjente som også har sagt til meg at de er blitt løyet rett opp i fjeset av henne ved noen anledninger.
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Ja, jeg har ei sånn venninde. Jeg kommenterer det jeg selv reagerer på, eller der hun lyver direkte OM meg... men alt annet lar jeg forbigå i stillhet. Skal jeg dikkederie med henne hver gang, så får jeg ikke gjort annet....
Odine! Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Noen mennesker lyger så de tror det selv. "JEg har fått ny jobb" "Jeg skal på dyr ferie" osv Jeg tror det er en tilstand, og at de ikke kan for det. Veldig slitsomt for dem rundt dem.
stearin Skrevet 13. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2010 Hehe, nå husket jeg en ting til hun der har sagt til meg. Jeg kommenterte det nye tv-bordet hennes, sa at det var så fint. Dette fikk jeg til svar: "Ja, det er en av de dyreste modellene du får på bohus" Jaja tenkte jeg, så flott. En stund etter hadde jeg ei anna venninne som hadde akkurat likedan, og jeg kommenterte det så klart. Hun fortalte at det var det fineste, billigste tv-bordet på jysk! Da var hun tatt på fersken gitt, og vi er i tillegg felles venner også Huff, skjønner ikke hvorfor de orker å lyve om sånt, f.eks. ting andre fort kan finne ut av ved å bla i en katalog.. Veldig idiotisk.
BlåBlå Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 En sånn kjenner jeg også. Helt notorisk, og lyger om ting osm egentlig ikke betyr noe engang. skjønner ikke poenget... Det værste er at det er så lett å gjennomskue.
ano`num *17.03.10* Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 Jeg hadde ei slik venninne i en periode jeg også.... Først trodde jeg at det sikkert var jeg som hadde misforstått når hun stod å løy til meg. Eller at jeg hadde fått en motsatt versjon av samme happening fra andre. I den dur! Så tenkte jeg at hun må da være stokke dum som ikke skjønner at det ikke er slik det henger sammen! Altså; litt vanskelig å forklare uten å komme med konkreter liksom. Men! Blir vell som å snakke om Oslo til noen som er sikker på at det ligger i Finnmark og ikke vil høre at det ikke gjør det. (En blir ikke dum av å tro det, eller ta feil om det, men når du får slike happeninger flere ganger i løpet av et møte - blir det bare dumt) Så skjønte jeg at det var snakk om løyn, eller ønske om at det var noe annet enn hva det egentlig er - og jeg prøvde å rette på henne. I former som "men xxxx sier.....", "det er ikke slik jeg husker det...." eller "men du sa da en gang før at......". Det funket ikke! Alltid en forklaring, andre som tok feil, jeg husker feil, hun hadde vært der en gang til osv. Jeg orket ikke mer!! Nå er vi ikke venner lenger....
stearin Skrevet 13. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. september 2010 Ano'num (hehe, har alltid trodd at det sto ano'mum der) Ja, det er veldig dumt å gjøre slikt.. Tenker bare at det er vel slikt hun ønsker å ha det, f.eks. med det "dyre" tv-bordet, men ikke kan ha det slikt...
ano`num *17.03.10* Skrevet 13. september 2010 #9 Skrevet 13. september 2010 Huff, ja. De ødlegger jo så utrolig mye for seg selv - og bare for seg selv når alt kommer til alt. Her ble det også løyet om bagateller. Hun kunne kommer med løyner om venner som forskjønnet dem - eller gjorde situasjoner hun ikke likte værre. (Jeg trengte ikke kjenne dem det gjaldt tilslutt for å skjønne at hun løy, jeg hørte det på måten hun snakket) Det lyves også om de store tingene i livet. Penger, inkasso, barnevern (som jeg etterhvert har skjønt hun har kommet under) og ja. Mulig det er en slags flukt fra livet hun har. I stede for å ta tak i tingene og ordne opp.
Libido- Skrevet 13. september 2010 #10 Skrevet 13. september 2010 Synes den var litt tynn for å kalle noen lystløgner jeg da.. Er jo mange daglivarekjeder og andre kjeder (sport f.eks) som selger babyluer. Og vet du at hun ikke har vært utenbys? Dessuten må nok din andre venninde også være en "lystløgner" for det billigste tv-bordet fra Jysk er hverken pent eller in.. Det er et knøttlite basic tv-bord i bøk til 299,- og jeg tror neppe noen damer under 55 år synes det er det fineste som føres..Det er mange fine, f.eks Annika og Hampton, men de er blant de dyreste på Jysk. Nå henger jeg meg virkelig opp i detaljer og det ender i at din venninde nr 2 blir en "lystløgner". Poenget mitt er; kanskje du ikke skulle være så detaljert og analysere alt.. =)
112 Skrevet 14. september 2010 #11 Skrevet 14. september 2010 Hei, har vært igjennom akkurat det samme med en nabo. Hun sa hun skulle begynne på diverse utdanninger, men når tiden kom, var det alltid grunnløse bortforklaringer. Det samme med ferier og andre ting hun skulle finne på, ting hun hadde kjøpt osv...Slitsomt for man engasjerer seg og gleder/gruer seg sammen med personen, men finner fort ut at man blir løyet til... Det verste var når hun regelrett løy om andre barn i gata, naboer, mannen sin osv...Jeg prøvde å stille kritiske spørsmål til hva hun fortalte, men ingenting skjedde- kun rare svar...Jeg ble så lei henne og unngikk henne helt, men siden vi bor rett ved siden av hverandre merket hun dette og følte seg nok avvist og jeg havnet på hennes "hatliste". Nå var det plutselig meg hun drev og løy om til de samme naboene som hun tidligere hadde snakket så stygt om. Heldigvis kom de og fortalte meg det. Jeg prøvde å ta det opp med henne, men hun nektet selvfølgelig. De har jo som regel null selvinnsikt. Lykke til med denne "venninnnen"...Jeg ville holdt meg langt unna...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå