Gå til innhold

Er litt bekymret for 11 åringen min..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag kveld fikk hun vondt i magen, dette er noe vi er under utredning for. Hun har slitt med magesmerter lenge.

Hun har fått paralgin minor for smertene så hun tok disse frem til onsdag.

Onsdag slapp smertene i magen, men da kjente hun at hun hadde veldig vondt i halsen og øret. Hun hadde en kraftig hals og ørebetennelse for ca. 1mnd.siden og hun mente det var det samme da.

Reiste til legevakten onsdag kveld, hvor legen konstaterte nok en hals og ørebetennelse. Han tok ingen prøver men sa at han kunne se det var bakterie.

Hun startet da på antibiotika, en annen type en forrige gang.

Hun har vært slapp og stadig vondt i øret siden da. I går sa hun at hun følte seg bedre og jeg syntes hun så bedre ut også.

I dag var hun på tusenfryd, en tur som var planlagt for lenge siden. Jeg var litt i tvil om hun skulle få dra men hun følte seg bra og hun hadde gledet seg lenge til dette.

Men da hun kom hjem var hun totalt kjørt.

Hun startet plutselig å gråte og sa hun hadde vondt i hele kroppen.

Jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre, foreløpig har jeg gitt henne en smertestillende og hun la seg klokka sju.

Bør jeg ta en tur til legen igjen eller bare se det an

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror jeg ville ha ringt legevakta og konferert med de ihvertfall.. så har de det og nedskrevet i tilfelle det skulle bli noe mer av det.. Er det i ledd/ muskler hun har vondt, eller er det mer som influensasmerter? feber?

Skrevet

Hun sier at det verker i hele kroppen, så det minner vel kanskje om influensasmerter.

Hun har ikke feber.

Hun sover nå, så smertestillende hjalp.

Jeg lar henne sove nå til i morgen og ringer da evt. fastlegen hvis hun føler seg like dårlig i morgen.

Nå har jo hun hvert bort fra skolen nesten hele forrige uke, så jeg håper hun føler seg bedre i morgen!

Skrevet

Hvis hun fikk konstatert hals og ørebetennelse på onsdag er hun vel ikke ferdig med antibiotikakuren enda (de varer vel vanligvis 10 dager). Men det er jo vanlig å føle seg bedre etter ett par dager. Syns derimot ikke det er veldig rart at hun er sliten i hele kroppen etter en hel dag på Tusenfryd (der de aller fleste er slitne etter en dag når de er friske). Hun er jo fortsatt syk! ;)

Se det an til i morgen. Setter en knapp på at hun er ekstra sliten fordi hun fortsatt er syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...