Gå til innhold

Noen som har tips til rimlig og flink solist til bryllup (Oslo)??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinnelig, sådan. Ønsker ei som har klokkeklar stemme og kan hun i tillegg spille gitar er det helt perfekt.. Betalinga er selvsagt ikke irrelevant, så helst noen som ikke ksoetr skjorta :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen umiddelbare tips, men husk at det du forlanger, koster ganske mange timer arbeid...... du betaler vel en del for det andre til bryllupet også!

Et lite hjertesukk fra en som har stilt opp i slike anledninger mange ganger - og får dårligere betalt enn om jeg hadde gjort rent lokalet.....

Tiden det tar er - avtale om hva som skal synges/spilles - øve - kle seg pent for anledningen - reise dit i god tid - være der under seremonien - reise.......

Skrevet

Hm, vet ikke hvor svaret mitt har blitt av, men jeg foreslår i hvert fall at du sjekker med http://www.duxfm.com/about.html, elevbedriften ved Foss vgs. Vi brukte cellist herfra til bryllupet vårt, veldig fornøyde! :)

Lykke til!

Skrevet

Ja, elevene på Foss vgs er kjempeflinke, og ikke for dyre heller! Vi hadde 4 musikere fra Foss i bryllupet vårt (ikke via DUX riktignok, men d går vel kanskje for d samme) - en solist, en pianist, en fiolinist og en på trompet. Veldig fornøyd, og intet øye var tørt;)

Skrevet

Tusen takk for tips!!! Lille Sprelle, ja jeg er klar over det. Men samtidig er det jo en viss forskjell i prisen, og man ØNSKER jo ikke å velge den aller dyreste, om man har et valg;) For øvrig så har jeg kommet i kontakt m ei som sier hun synger gratis!! Men det synes jeg er for galt da, så hun vil nok få noe i belønning, om det blir henne :)

Men Foss var et bra forslag!! Trenger en til å spille gitar, så kan sjekke ut det..

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale Ingeborg Mohn Reinaas. Hun har en helt nydelig klokkeklar stemme. Hun er så blid og hyggelig og energisk! Har spilt på det norske teater bl.a. og hun har hatt en juleturne med en rørende konsert. Hun sang i vårt bryllup. Vet ikke om hun tar på seg slike private oppdrag, men det skader jo ikke å prøve. (hun er i vår familie, så det er sånn jeg egentlig kjenner henne)

http://www.ingeborgreinaas.com/

Skrevet

Ser at den hjemmesida hennes ikke er oppdatert på et år. Men ta kontakt med henne selv, så får du svar.

Skrevet

Bare en generell kommentar til alle innleggene her inne...de fleste musikere er ikke i nærheten av å få tarifflønn, og selv om man synes det kan virke dyrt, må man huske at de som er selvst. næringsdrivende skal betale skatt, feriepenger mm av de pengene de får inn. Pluss utgifer til reise og kost ofte.

Mange andre utgifter til store dager sparer man ikke på, men musikken skal helst være billigst mulig, eller gratis (mener noen). Men man forlanger jo ikke brudebukett gratis. Eller at håndsverkeren skal utføre arbeid gratis?

Skrevet

Sånn generelt kan jeg bare si at jo- jeg sparer på alt til den store dagen, ikke bare utgifter til solist! Blomster får jeg til halv kjøp av innkjøpspris av ei venninne som er gartner og lager buketten selv, f.eks. Det vil koste meg ca 150 kr for en bukett som ville kostet minst det tidobbelte i blomsterbutikk. Har ligget i hard research for å finne rimeligste catering og kjøpte brudekjolen brukt, og slør på eBay til en brøkdel av norsk pris.. Osv.

Men når det er sagt så ser jeg jo poenget ditt, musikerne har gjerne dette som levebrød og må leve av det de tjener. Uansett- folk er nå en gang slik at de ikke vil betale mer enn man MÅ, spes m store lån, unger og generelt presset økonomi. jada, jada, da hadde man jo ikke trengt å gifte seg, men etter 10 år sammen så fant vi ut at nå vil vi. Og er vi litt økonomiske så greier vi det fint og ;)

Alle forslag er notert. Men jeg kjenner nå altså ei som vil synge gratis, fordi hun synes det er gøy (men nå lever ikke hun av det da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...