Gå til innhold

Ørebarn - finnes det alternativ behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal legge inn dren på småen snart pga mye væske på mellomøret. Vi skal selvfølgelig følge opp kontrollene på sykehuset.

Lurer likevel på om noen har erfaring med alternativ behandling for dette? Type fotsoneterapi o.l, som er egnet for små barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt!! dette lurer jeg også på, da min sønn har hett dren 2 ganger! å hans faller ut etter 4 mnd! kan ikke legge en unge i narkose hver 4 mnd!!

Skrevet

Vår eldste hadde også mye væske i mellomøret, og lite utslag på hørselstest (nesten ikke bevegelse i trommehinnen). Derimot utviklet språket seg fint. Han var 2,5 når dette ble oppdaget. Vi ble fulgt opp av privat øre/nese/hals-lege. I samråd med han ble ting sett an, vi gikk til kontroll med barnet hver 3. måned. Væsken forsvant litt når det var sommer og barnet ikke hadde vært forkjølet på en god stund. Kom lett tilbake ved forkjølelse. Kontrollene ble avsluttet da han var litt over 3 år.

Barnet vårt fikk aldri dren, føler du egenlig at barnet ditt må ha det? Har det ørebetennelser og dårlig språkutvikling?

Vår ØNH-lege var av den oppfatning av at sykehusene la for ofte inn dren, der det ikke var nødvendig.

Satte meg aldri inn i alternativ behandling, muligens akupunktur med laser istedenfor nåler, eller fotsone kan hjelpe? Det er bare å ringe noen som er vant til å behandle barn, de pleier å svare ærlig på om de tror det kan hjelpe.

Skrevet

Sorry, skrev feil, han var 1,5 år da det ble oppdaget.

Kan legge til at selv om kontrollene ble avsluttet, kunne vi ta kontakt når vi ønsket det. Har heldigvis ikke vært behov for det, men merker at han hører litt dårligere når han er forkjølet. Han har aldri hatt ørebetennelser. Kun øreverk i korte perioder, gjerne over etter et par timer.

Hilsen NN 21:11

Skrevet

Takk for svar:)

Det var visst dårlig med bevegelse i trommehinnen her også. Språket utvikler seg også dårlig, f.eks sier h*n ikke pappa enda, 2,5 år. Vi er spente på om det vil hjelpe, så vi motsetter oss ikke dren. Det er ønh som anbefaler oss dette.

H*n har også sporadiske feberanfall og tar seg en del til ørene. Virker ikke som om det er smertefullt, men irriterende.

Etter at væsken er ute, vil vi jo gjerne slippe at det danner seg ny væske, hører jo stadig om dren som faller ut eller gror igjen (jf anonym over her). Mye bedre med alt. behandling enn narkoser og inngrep. Jeg vil gjerne prøve før drenet er inne også, skulle det hjelpe kanskje h*n slipper dren?

Skrevet

Høres ut som deres barn trenger dren mer enn vårt barn gjorde. Han snakket som en foss, og lå foran "skjema" ifølge både bhg og helsesøster.

Syns du skal ringe noen som er gode på fotsone eller akupunktur (gjerne som har laser istedenfor nåler til barn). Husk å sjekke at akupunktøren har Nafo-tittel. Da unngår du slike som bare har helgekurs i akupunktur.

Hilsen meg over her :)

Skrevet

Jeg vet om en som ble anbefalt (husker ikke av hvem, men tror kanskje det var en homeopat) å holde seg unna melk eller gluten og han ble bedre! Han hørte veldig lite og skulle få dren, men når de skulle sette dem inn var han så mye bedre at han ikke trengte det likevel. Ikke så veldig godt tips når jeg ikke husker så mye av det, men det kan jo hende noen andre her vet mer om det eller du kan ta kontakt med en homeopat og høre om dere kan få noe hjelp.

Skrevet

Googlet og fant dette:

også fra dib :)

Gå til en homeopat! Min sønn var plaget med ørebetennelse og hadde polipper og væske i mellomørene fra 4 mnd til han var 9 mnd. Vi gikk til lege og fikk 4 antibiotika kur men ingenting hjalp! Jeg gikk til HOMEOPAT og fikk homeopatisk middel til han CALCAREA CARBONICA OSTEARIUM. Etter bare 2 uker ble han bedre og etter 1 uke til ble han helt frisk! Jeg fortsatt i 2 mnd til. Han var vurdert til operasjon men etter siste kontroll var legen veldig overrasket og sa at sønnen min var helt frisk! Dren i ørene og narkose under operasjon kan gi konsekvenser, så prøv homeopati, det virker virkelig!

Hilsen 21:11 - igjen

Skrevet

homeopati + kutte ut all melk i kosten

Skrevet

Oj. Spennende! Takk for tips! Skal sjekke ut homeopati og kosthold.

hi

Skrevet

Takk:) Nafo, er det bare akupunktører, eller er det en sertifisering for flere typer behandlere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...