Gå til innhold

Gode tips for å bli kvitt "babyvekt"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å være feit, grøsser når jeg ser meg i speilet!! Har ikke klart å gå ned igjen etter 4. graviditet og fødsel (1 år nå), og har ca 15 kilo jeg gjerne skulle vært kvitt. Det er verst rundt magen, og jeg skjønner ikke hvordan jeg i all verden noen gang skal kunne bli "fin" i kroppen igjen..

Jeg er motivert, men tror jeg trenger en kickstart for å klare dette. Noen som har noen gode tips og råd? Og hva er mest effektiv trening for å få magemusklene "på plass" igjen??

Har ikke mye slankeerfaring fra før, så jeg tar imot alle råd med stor takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavkarbo + treningsrockering:)

Det er virkelig vidundervirkemidler. Jeg trodde jeg aldri skulle klare å få vekk babymagen min, men nå har jeg gått ned 8 cm rundt midjen på 4 uker, og det går fortsatt nedover.

Skrevet

Har ingen mirakel kur til deg dessverre; det gjelder å forbrenne mer kalorier enn det du får i deg. Du må nok gå ned i vekt generelt for å se forbedring mtp magemuskler, en kan ha sterke magemuskler men som en ikke ser fordi det er for mye fett rundt mageregionen.

Lag deg delmål, og belønn deg selv (ikke med mat!) når du når de.

Det er lettere å nå et større mål når en stadig ser fremgang, noe du vil dersom du setter opp mindre etapper å forsere.

Lykke til!

Skrevet

Jeg er ikke akkurat superslanker, men har gått ned 8 kg og holdt ønskevekten etterpå. Mine råd er:

-drikk vann. Det fyller magesekken og er det sunneste alternativet.

- spis jevnt så holdes blodsukkeret på et jevnt nivå.

- spis minst mulig sukker, hvitt mel, poteter, pasta og ris.

- fyll på med grønnsaker og proteiner i stedet

- beveg deg mer, sett overkommelige mål. Jeg begynte med 15 min daglig

- magemuskeltrening har jeg gjort med rockering.. Har faktisk fungert.. Var litt skeptisk selv.

- pakk porsjonspakker til mellommåltid.

- lag middagsplan, så lager du sunnere middager...

Lykke til

Skrevet

Middagsplan var smart! Der er jeg skikkelig dårlig... Jeg sliter litt med å ha lyst på "vanlig" mat :( Skulle virkelig ønske jeg klarte å få med meg mannen min også, for jeg ser liksom dette med mat som et mareritt når jeg føler jeg drar hele lasset alene..

Rockering har jeg, så da er det jo bare å begynne å bruke den ;-)

Takk for tips alle!!

Skrevet

Lite kalorier og mye trening. Om du vil ha fin figur MÅ du trene. Gå lange turer hver dag, gjerne med vogn, ta situps, planken, rocke med tung rockering osv. Husk på at ting som boller, kjeks, smågodt osv er stappfull av kalorier, mye mer enn du skulle tro.

Har selv født fire barn og var 15 kg i pluss og følte kroppen var ødelagt for alltid. Men, ved hjelp av mye trening og et beinhardt kosthold, kun unnet meg en liten kakebit i besøk og 2-3 ruter med sjokolade på lørdager, så har jeg faktisk fått både vekten og figuren min nesten helt tilbake :) Så det er håp! Ikke gi opp, og vær forberedt på at det kan stoppe litt opp underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...