Des-10 Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 ...hva gjør dere i forhold til jobben? jeg er i uke 25 nå, og den siste uken har jeg begynt å få skikkelig bekkenløsning. I dag er det så ille at jeg nesten ikke klarer å gå. Jobber 100% og kan virkelig ikke sykmelde meg nå, så trenger noen gode tips til hvordan komme igjennom hverdagen med dette... jobber forresten i barnehage
Glade meg:-)3 småjenter<3 Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 KIROPRAKTOR! Er i mitt tredje svangerskap og det har blitt verre for hver gang. Sist var jeg hos fysio trening og behandling uten stor effekt! Nå har bekkenløsningen startet 1.5 mnd tidligere enn sist, men er startet opp hos kiropraktor med kjempe ekkekt så langt! Jobbe fortsatt 100%, det gjorde jeg ikke sist. Får behandling 2 ganger pr uke ennå. Må betale alt selv, men så lenge det funker...............
lille_spira Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Forrige gang jobbet jeg til jeg var 7 mnd på vei ( fullgåtte). Slet skikkelig med bekkenet allerede da, men ville så klart være grei med jobben. Styrte åsså mye hjemme, rydding og vasking og oppussing I lang tid etter fødselen slet jeg mye, mest med ryggen. Klarte nesten ikke løfte babyen opp av sengen mange dager... Denne gangen er det behandling en gang per uke, og jeg tar det helt med ro hjemme. Jeg støvsuger ikke, og lar rot være rot... Jeg har veldig vondt allerede, de dagene jeg ikke har vært forsiktig, eller rettere sagt; dagene ETTER jeg har gjort for mye! Jeg er uke 21 og sykemeldt 100 %, men det er pga tung fysisk jobb uten mulighet for noe tilrettelegging og jeg studerer fulltid. Mitt råd til deg er å ta det med ro, slik at du fungerer etter fødselen åsså Du kan jo fortsette å jobbe hundre prosent, og da heller la være å gjøre noe særlig hjemme eller sånt. Man må iallefall slappe nok av og ta vare på seg selv
Des-10 Skrevet 13. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2010 Takk for svar:) Etter å ha gått med store smerter i bekkenet i en uke nå, har jeg faktisk vært ganske fin i dag....rart det der. Kanskje det begynner å bli bedre alt??? Uansett, så har jeg fått meg en time hos lege i morgen. Så får jeg høre hva hun sier. Lykke til videre med bekkenet jenter. Heldigvis så blir det som oftest bedre etter fødsel!!!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Jeg hadde det som lille_spira etter førstemann.. Tok ikke livet rolig nok, og hadde mest samvittighet ovenfor jobben. Det straffet seg.. Dette svangerskapet kom bl allerede i uke 8!! I dag måtte jeg jogge etter bussen for å få tak i ett barn (jobber på skole) og jeg er spent på hvordan morgendagen blir. Kjenner det tok skikkelig, og jeg har nå ordentlig vondt foran i lysken... Blir nok ikke 100% jobb hele veien denne gangen heller.. Ble brått 100% sykmeldt omtrent i uke 33 sist, hadde holdt lenger hvis jeg hadde roet tempoet og hørt på kroppen min... Bl kan være umåtelig vondt!! Jeg tenker allerede nå på bevegelsene mine. (Er i uke 13.) Samler beina når jeg skal ut og inn av bilen, ut og inn av senga, snu meg i senga, osv.. Vrir ikke ene beinet mens det andre står igjen, støvsuger minst mulig. Har en snill og omtenksom mann her, heldigivs Går til behandling hos manuell terapeut, og bruker bekkenbelte. Mitt beste råd er: Hør på kroppen din )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå