Ophelia & Jr. Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Hei, Når dere er ute og jogger; hvor langt/lenge jogger dere da? Jeg er fullstendig utrent og har tatt mine første joggeturer på 10 år nå. Hadde bare vært gøy å ha noe å trene mot. Hører gjerne fra andre utrente hva dere får til også.
Pysa Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Jeg skulle gjerne svart deg, men jeg driver ikke med ekstremsport ;-)
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 He he:) Jeg har beinhinnebetennelse og bør ikke jogge, men gjør det litt likevel. Jeg jogger ca 20 min 2 gange i uken. Det er litt over 2 km, så det går ikke unna akkurat;)
PrøvLykken Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Har jogget litt de siste mnd, og var ikke i spes god form. Sikkert 15 år siden jeg jogget sist, og to svangerskap siden sist jeg trente skikkelig... Begynte med å jogge 3 km, dvs at jeg jogga 5min, gikk 5 min, jogga 5 min osv. Etter hvert økte jeg intervallene med jogging, og minket med gåing. ¨Nå jogger jeg hele løypa. Tar ca 22 min, er i ulendt terreng/skogsvei med mye opp og ned. Har jogget ca to ganger i uken i sommer, og ca en gang i uken etter jobbstart. Går forresten fort 1 km som oppvarming før jeg kommer til skogen, og etter joggeturen for å komme hjem.
*Rutletutt* Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Jeg elsker å jogge - effektiv trening og en god måte å koble ut på. Jeg vet ikke helt hvor langt jeg pleier å jogge, men tidsmessig ligger jeg vanligvis på 30-40 min. Jeg begynner vanligvis litt rolig og øker på etterhvert, og ender opp med nesten spurt på slutten;-) Noen ganger, når jeg har tid og overskudd, blir det en 50-60 min økt. Har jogget jevnt (stort sett) i et par år, og merker at formen har kommet seg betraktelig! Før hatet jeg å jogge pga dårlig kondis, men kondisen kom seg fort når jeg begynte å løpe jevnlig.
2søtesmåh Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Jeg har trent meg opp siden første svangerskap....Da jeg ble gravid da hadde jeg røyka i nesten 10 år, hadde trent litt av og på, men ikke særlig "målrettet" ) Slutta og røyke FØR jeg ble gravid, men begynte ikke og trene..Gikk turer nå og da, og gjorde det under svangerskapet også. Begynte med 3 økter i uka på ergometersykkel 6 uker etter fødsel,- økter på 35-45 min. I sånn "passe" tempo....... Etterhvert har jeg lagt inn en dag hvor jeg svømmer 1000m, elipsemaskin overtok for sykkelen og joggeturer erstatter elipsemsakin når været og barnepassmuligheter tillater det.. I løpet av de snart 7 år som er gått siden jeg fikk førstemann så har jeg økt til å trene 5-7 ganger i uka. Normalt har jeg nå; Mandag;- Level1 på 30days shred, 1000 m svømming Tirs; 70min elipsemaskin Ons; 50-60 min elipsemaskin, level2 (30 days) Tors 79 min elipsemaskin Fre; level3 (30 days) Lørdag treningsfri eller 30-40 min elipsemaskin Søndag joggetur,- ca 90 min (ca 15 km) eller 70 min elipsemaskin Så jeg jogger normalt i nesten halvannen time, men det går lett ) Presser meg ikke opp mtp tempo, kunne gjort det. Men nå nyter jeg joggeturene som egentid, egenpleie og "ferie" så hvrofor stresse med det ) Det viktige er og trene seg opp over tid, og gjøre det man LIKER:.JEg begynte ikke og jogge før jeg hadde trent i 3 år ) Fordi jeg ikke hadde lyst..Fant det mer behagelig og trene inne, foran TV, både mtp og følge med på favorittserier på TV slippe behov for barnevatk og mindre krav til utstyr ) Og ikke tren for OFTE...Da kan man gå lei og faktisk få belastningsskader da trenignmengde blir større enn hva kroppen kan takle på kort tid.... 2-3 økter iuke er bra til å begynne med, også øker man på med 2bonusøkter" når man får tid til det ) Etterhvert blir det naturlig å få inn treningstid uansett hvor mye ekstraordinært som dukker opp i løpet av ei uke )
lille sprelle Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 Jeg jogger sjelden/aldri da jeg har litt kranglete knær. Er likevel i god form. Et godt tips for å ikke få problemer, er å begynne med å gå fort. Du blir antagelig like svett og er det en del oppoverbakker, så blir du nok anpusten også. Alternativet er selvsagt intervalltrening (som det heter på pent) eller det som før het "speidertakt" - dvs. løpe litt, gå litt osv. Vil du presse deg, kan du tenke som så når du løper og egentlig ikke orker mer - jeg skal løpe frem til den lyketstolpen der! og så gå litt før du kjører neste intervall!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Jeg har ikke jogget på snart to år, da jeg har vært gravid to ganger iløpet av 1.5 år. Formen og energien har ikke vært helt tilstedet kan man si. hehe:) Men like før jeg ble gravid løp jeg omtrent 8 km-1 mil 3 ganger i uken. Jeg hadde pulsklokke som jeg forholdt meg til. Jeg startet med å jogge veeeeeeldig rolig de første gangene og jogget kanskje 3 km på 30-40 min. etterhvert ble formen bedre og jeg kunne jogge mye lengre i samme tempo og etterhvert øke tempo uten å gå noe særlig opp i puls. Etter noen få mnd føltes det som jeg kunne jogge i det uendelige. Jeg jogget lett 1 mil på en times tid og syns bare det var helt herlig. Men musikk på øret har alltid vært et must for meg. Før jeg fikk pulsklokke hatet jeg jogging, men det var jo fordi jeg startet alt for hardt ut har jeg innsett nå i ettertid. Jeg jogget på makspuls og da var det ikke rart jogging ble et hat. Med pulsklokka som veileder gikk joggingen som en lek. Jeg gleder meg til å begynne å jogge igjen!! Det er DEILIG!!! Kos deg med joggingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå