Gå til innhold

Hvilke navn passer best...


Anbefalte innlegg

Skrevet

til å bruke som mellomnavn med sønn/datter etter?

Tenker da på f.eks Håvardsdatter, Beritsønn osv.

 

Bør det være gamle navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg forsto helt spørsmålet ditt men skal barnet hete ".......sønn" eller "........datter" bør det vel være enten ditt eller mannens navn!

Skrevet

He he... Ja selfølgelig :)

Formulerte meg dumt her.

 

Mener å spørre om enkelte navn egner seg bedre enn andre.

Harrydatter er kanskje ikke det beste å hete.

Men dersom pappan heter Tor lyder det litt bedre :)

 

HI

Skrevet

Jeg synes det funker best med klassisk norske navn, og aller best med de av norrønt opphav.

 

Håvardsønn eller Undisson funker fett, Leandersønn og Linn-Jeanettdatter har liksom ikke helt samme schwungen. Men det klinger jo bra med Gregoriusdotter på hun radiodama, selv om Gregorius knappest kan sies å være noe tradisjonelt norsk navn, så unntakene er sikkert mange.

Skrevet

Og faren heter ikke Gregorius en gang, så det er jo litt spesielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...