Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 til å bruke som mellomnavn med sønn/datter etter? Tenker da på f.eks Håvardsdatter, Beritsønn osv. Bør det være gamle navn?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Jeg vet ikke om jeg forsto helt spørsmålet ditt men skal barnet hete ".......sønn" eller "........datter" bør det vel være enten ditt eller mannens navn!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 He he... Ja selfølgelig Formulerte meg dumt her. Mener å spørre om enkelte navn egner seg bedre enn andre. Harrydatter er kanskje ikke det beste å hete. Men dersom pappan heter Tor lyder det litt bedre HI
Gjest ->>- Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Jeg synes det funker best med klassisk norske navn, og aller best med de av norrønt opphav. Håvardsønn eller Undisson funker fett, Leandersønn og Linn-Jeanettdatter har liksom ikke helt samme schwungen. Men det klinger jo bra med Gregoriusdotter på hun radiodama, selv om Gregorius knappest kan sies å være noe tradisjonelt norsk navn, så unntakene er sikkert mange.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #5 Skrevet 12. september 2010 Og faren heter ikke Gregorius en gang, så det er jo litt spesielt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå