Gå til innhold

Noen her som har pcos og som har blitt gravid ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det var noen som hadde noen råd for hvordan man blir gravid når man har pcos. Sist tok det nesten 2 år før spiren satt, og da var jeg absolutt godt innenfor kategorien for det som kan kalles normalvektig.

Er dessverre også noe begrenset hvilke

hormonpreparater jeg kan bruke, da jeg i tillegg har økt risiko for blodpropp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får pcos når jeg kommer opp i en viss vekt. Da mister jeg menstruasjonen. Men når jeg holder vekten, kommer den igjen, og jeg blir gravid lett som bare det. Har nå 3 barn :)

Skrevet

Jeg har ikke pcos men endometriose.

Har også økt risiko for blodpropp og må bruke fragmin sprøyter ( blodfortynnende ) under svangerskap....

Jeg hadde også forhøyet prolaktin..

Mistet 7 ganger.

Spiren satt etter 6 mndr på lavkarbodiett.

-Kan jo være tilfeldig, men vet om flere som har erfart det samme....

Skrevet

Har også hørt lavkarbo er veldig bra for oss med pcos. Hos oss satt spiren på 4 insetting (prøverør). Jeg har også forhøyet risiko for blodpropp og gikk på sprøyter hele svangerskapet. Du kan fint bruke f eks pergo og ivf medisiner selv om du har økt risiko. Lykke til!

Skrevet

Takk for mange fine svar.

Er jo som jeg sa innen for det man kan kalle normalvektig, i hverfall når man regner BMI , men har veldig tynn benbygning, og veier en del kilo mer enn med førstemann. Må nok kanskje gi dietten et forsøk og se om det kanskje kan hjelpe =)

Skrevet

Hei:)

Jeg ble gravid ved hjelp av akupungtur.begynte i mars og ble gravid i juli..jeg hadde veldig skjelden mens.hadde den 2 ganger det året..

i morgen begynner jeg igjen på akupungtur for å prøve å bli gravid igjen..har ikke brukt prevansjon på 2,5 år nå og ikke blit gravid..

anbefaler og prøve det..jeg har ikke tatt noe medesiner utenom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...