Gå til innhold

trenger jeg virkelig vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter baby nr 5, og har egentlig ikke noen vogn jeg kan bruke til baby som kommer. Vognen jeg brukte til de to eldste har en defekt på bremser, og selv om dette hadde blitt fikset, frister det ikke å bruke denne gamle vognen igjen. Til de to-tre yngste brukte jeg dobbelvogn, denne er i god stand, så denne kunne jeg strengt tatt ha brukt utenfor til soving, samt trilling i nabolaget. Eller ser det veldig dumt ut å trille dobbelvogn med bare ett barn oppi? Brukte den en stund til min minste etter nest minste hadde begynt i bhg. Minste blir 4,5 år når 5. mann kommer, så kanskje litt for stor til vogn da..

Vi har heller ikke bil til å frakte vogn, så ved by turer vil jeg nok benytte bilstol/ bæresjal/babybjørn fram til barnet kan sitte i liten trille, som vi kan putte i bilen..

Jeg har på en måte lyst på ny vogn, men ny vogn "bare" for en baby, når det mest sannsynlig er sistemann??

Hva ville dere gjort?

Har en fin trille, kjøpt til miste, som kan brukes fra ca 6 mdr.. Men i mellomtiden, ok å bruke søskenvogn, eller kjøpe helt ny? Evt reparere den gamle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min mening ville jeg mene jeg trengte vogn, for babyens del og min egen frihetsfølelse med mulighet til å komme meg rundt.

Ville kjøpt brukt vogn. Se på finn, der finner du.

Skrevet

Hadde funnet en billig dypvogn på finn:)

Skrevet

Har kikket på finn i flere uker, men ikke funnet noen vogn jeg kunne tenkt meg i mitt område.. Helt personlig liker jeg også å kjøpe slike "intimting" nytt, men kan jeg bruke min egen mykbag inni, er det jo helt greit, eller at innertrekk på bag kan vaskes..

Skrevet

Er det ikke greit å ha mye ekstra plass i vogna? Til butikkturer o.l. Du får veldig god plass til ekstra ting hvis du bruker tvillingvogn til en.

Skrevet

Hmm, billig dypvogn.. er de pene da? Kunne vel strengt tatt brukt den gamle fra 99 og jeg hadde fått fikset bremsene da..?

Og dobbelvogna jeg har ser helt ny ut, men romstor å dra rundt på i butikker da..

Har bestemt meg for emmaljunga i svart dersom jeg skal ha noen ny vogn. Da kan jeg bruke mykbagen jeg har, evt emmaljunga posene fra dobbelvogna.. Søskenbrettet og rattet passer også til en emaljungavogn.

Skrevet

Ja, ikke sant, masse plass til varer.. men ser det dumt ut? Folk vet jo jeg kun har en baby.. og storebror på 4,5 er vel strengt tatt litt for stor for den ledige plassen..

Skrevet

Nei, jeg vil si du ikke trenger vogn.

Den trilla du har, hvor skrå er den i ryggen? Er den 45 grader, er den 22,5 grader, det er jo langt fra sikkert at du trenger vente til 6 mnd før du bruker den. Det blir jo ditt femte barn, du ser sikkert når barnet er sterk nok i ryggen til å kunne ligge i den.

Ville ikke ha kjøpt vogn, og heller sett an hvordan ting gikk, og heller kjøpt ved behov.

Skrevet

Selg dobbeltvogna og kjøp "ny " vogn på finn.

Jeg skal selge min Emaljunga edge, marineblå. Dyp vogn og sportsvogn. Si i fra om du er intr.

Skrevet

Tror den heter emmaljunga scooter den jeg har, er i alle fall for bratt til å kunne bruke mykbag/bag i.. Anslår babys må være passert 6 mdr ca for å kunne bruke den..

Har jo dobbelvogna jeg kan bruke, samtidig hadde det kanskje vært stas å kjøpt ny vogn til sistemann også, det er jo kanskje siste gang jeg kan kjøpe vogn..

Skrevet

Jeg ville solgt søskenvognen og kjøpt ny(brukt) vogn.

Søskenbrett trenger dere sikkert ikke heller siden neste ungene er 4,5 år.

Skrevet

Tusen takk for alle svar, jeg er framdeles i tvil, men skal ikke stresse med ny vogn, kan jo forsøke med dobbelvogna, eller kanskje jeg kommer over et godt tilbud på vogn før babys kommer..

Skrevet

Ville solgt scooteren og heller kjøpt en vogn man kan bruke helt fra starten. f eks Teutonia Timmy. Blir liten og nett, men har kun kalesje og full liggestilling.

Hadde også solgt tvillingvogna, og sjekket hvor dyrt det er å fikse bremsen på bagvogna. Det er mange billige vogner på finn, også noen pene - da er det jo en avveining om det lønner seg å fikse den man har.

Skrevet

Enig i at Timmyen er veldig bra. Har hatt den selv. Eneste minuset er at du ikke kan ha vognen vendt mot deg og det syns jeg er viktig i forhold til ungen.

Men det er plass til mykbag i den.

Skrevet

Har sett for meg emmaljunga jeg, er ganske sær slik, har jeg sett for meg noe, blir det også slik:-) Kjekt å kunne se barnet mens man triller. Dobbelvognen var genial, der kunne jeg snu rundt handtaket, slik at jeg kunne trille baby begge veier..

Skrevet

Om du kjøper en annen bæresele enn BB vil du absolutt ikke trenge vogn. Personlig fikk jeg ikke bruk for vogn før det var gått ti måneder.

Skrevet

Hvorfor ikke BB? Jeg har nemlig denne fra før..

Skrevet

Vel barnet kan max sitte i BB i 20-30 minutter. I en BB har ikke barnet knærne like høyt som hoftene, og derfor blir belastningen på bekkenet veldig stor. I en Mei Tai eller i andre sjal så sitter barnet med hoftene i froskestilling, det er bra.

Jeg ville nok solgt søskenvogna og kjøpt ny vogn til babyen, gjerne en duo. Kjekt å ha plass til alle remediene man drar på, bleier, klesskift, varer etc. Litt masete med bæresjal og stelleveske etter min erfaring, men alt går.

Skrevet

Kjøp en Manduca og dropp ny vogn :-)

Baby vil elske å være nær og du har jo både tvillingvognen til handleturer og trille til når barnet begynner å bli litt tyngre å bære på!

Skrevet

Takker for svar! Har aldri hatt slike bæresjal, er de vanskelige å knyte? Ferdigknytt? Koster de mye? Noen med link ?

Skrevet

Det er ikke vanskelig, du vil bli overrasket :)

Elastisk sjal, f.eks. Moby Wrap, kan brukes til barnet er ca 8 kg. Sjalet er lett å knytte på, du trenger ikke å ta det av når du sitter i bilen etc (babyen må selvsagt ut av).

Mei Tai er lett å knytte på, kan brukes i mange år. www.meitaibaby.com.

Manduca minner om Mei Tai, men er med klips istdenfor knytting.

Mange liker også ringslynge, har ikke prøvd den selv.

Nettsider med info og salg

www.tettinntil.no

www.lotusbarn.no

Ellers er det bare å google :)

Skrevet

Selg tvillingvognen og bruk den gammle.

Skrevet

Selg tvillingvogna og scooteren og kjøp en emmaljunga city cross. Tipper du får en helt ok brukt en til samme prisen.

Vogn er veldig greit til soving når du er utenfor heimen. Ellers er jeg et bæremenneske selv, men å ikke ha vogn tilgjengelig når det er praktisk hadde jeg ikke orket!

Skrevet

scoteren har vi allerede bestemt oss for å beholde, den er så kjekk når barna blir større, og den er ikke sååå stor som en bag/kombivogn. Den er også lang i ryggen, så min 4 åring brukte den i sommer, kjekt:-)

Jeg har som sagt ikke plass til vogn i bilen dersom alle barna er med, om ikke alle barna er med kan jeg ta med tvillingvogna til byen, dersom jeg må ha vogn. Jeg kan også trille til byen. Det spiller kanskje ikke så stor rolle om jeg bruker tvillingvogna eller kjøper ny vogn, i og med jeg uansett ikke har plass i bilen til noen vogn, om vi drar alle på tur..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...