Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Jeg er 22 år og føler meg som en taper fordi jeg ikke har begynt. Fordi jeg ble overfallt måtte jeg slutte på vgs og tar nå opp fag for å begynne til høsten forhåpentligvis. Føler meg uglesett som ikke studerer enda. Alle spør hele tiden når jeg skal begynne på skole og hvorfor jeg ikke har begynt enda. Er det så "galt" å være over 20 å ikke i full gang med studier enda?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Jeg gikk på skolen fra jeg begynte i førskolen og til jeg var ferdig utdannet. Hadde ingen pauser. Har du jobbet i årene mellom?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 Jeg var 18, tok 3-årig høgskole og var ferdig utdannet som 21-åring.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Første gang jeg begynte på studier var jeg 20, nesten 21. Nå er jeg 28 og har bagynt på ny utdannelse! Det er aldri for sent å studere, og selvsagt er du ingen taper selv om du er 22 og ikke har begynt å studere. 22 er da heller ingen alder.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #5 Skrevet 12. september 2010 Jeg var 25, tok en bachelor og har nå en god jobb, hus, og barn på vei. Perfekt synes nå jeg Det er absolutt ikke uglesett å ikke begynne rett etter videregående, mange trenger mer tid for å finne ut hva de vil. De er jo kjipt å sitte med studielån på flere hundre tusen og en utdannelse du ikke får brukt til noe, fordi du valgte en utdannelse da du ikke var klar for det. Jeg har hatt mer nytte av å ha flere år på bakbena når jeg studerte, både arbeodserfaring, livserfaring og at jeg var helt sikker på valget mitt. You go girl! Synes det er kjempebra at du vil studere høyere utdannelse. Ikke er du gammel heller!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #6 Skrevet 12. september 2010 Jeg var 23 når jeg begynte på førskolelærerlinja:) Synes det var en helt perfekt alder, ante ikke hva jeg ville bli og trengte noen jobbeår før jeg kunne begynne å studere! Er 25 år og venter mitt første barn om 6 uker, og for oss passer det helt perfekt at jeg fortsetter på skolen og deler mye permisjon med pappaen:)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #7 Skrevet 12. september 2010 Jeg var 30 da eg begynte på universitetet, jeg. Da var det mange som var bådeeyngre og eldre enn meg. 23 år gammel er jo ungt i universitetssammenheng!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #8 Skrevet 12. september 2010 Jeg startet nå i høst og er 25! Så jeg må vel være en stor taper jeg..hehe.. grunnen min er at jeg ble gravid rett etter vgs(ikke planlagt) og jeg har siden da måtte jobbe for å kunne forsørge barnet mitt og hadde kun barnehage som barnepass. Men i vinter fikk jeg samboer så nå har jeg endelig råd til å studere og jeg har en mann som kan bidra med barnepass når jeg skal ut i praksis osv. Dette hadde jeg ikke fått til dersom jeg bodde alene. Bedre sent enn aldri tenker jeg
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #9 Skrevet 12. september 2010 Er godt å høre andre som ikke begynte da de var 18 Er bare så lei av å høre mas om når jeg skal studere, er jo ikke akkurat som jeg er dum bare fordi jeg ikke er i gang enda! Hadde nok begynt før jeg var 20 om det ikke hadde vært pga det som skjedde, men da hadde jeg nok valgt feil også kan jeg tenke meg. Selv bryr jeg meg ikke om hva folk gjør, bare de trives med det. Fikk et barn selv nå i april og har tatt 5 fag siden det. Bare to igjen Håper jeg klarer det pluss jobb når permisjonstiden er over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå