Gå til innhold

Hva er den mest irriterende/vonde/plagsomme graviditetsplagen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig i ganske god form men har da noen plager (som har kommet etter uke 30!) Den mest plagsomme må være krampene i beina (mest om natta) + mye vann i beina (spesielt etter en lang dag på jobb)! Gleder meg til å slippe å gå med støttestrømper hver eneste dag!!!

Har også litt bekkenvondt etter mye/feil aktivitet, men beina er absolutt verst!

Hva sliter du mest med nå i siste trimester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Halsbrann!

- Ikke kunne gå et liten tur engang uten å 1) puste som en hvalross 2) få kynnere med menslignende kramper i magen

- Ikke ha energi til noe annet enn å ligge på sofaen når jeg kommer hjem

- Diverse vondter rundt om kring i kroppen på nattestid

Men som jeg skrev i et annet innlegg her; når fødselen er ferdig så er nok alt dette glemt, og det eneste vi husker er hvor koselig det var å gå og kjenne spark og dult i magen og glede seg over det ;-)

Skrevet

De 3 gallesteinsanfallene jeg har hatt! Værste jeg har vært med på i hele mitt liv:-S men det er det eneste jeg føler jeg kan klage på, vært heldig med svangerskapet :D

Skrevet

Veldig enig:) Synes det er kjempekoselig å være gravid, og elsker å kjenne spark og liv fra lillefrøkna!

Vet at jeg absolutt ikke er den med de verste gravidplagene, er i grunn heldig. Men når jeg tenker meg om er kanskje det verst å hele tiden være bekymra for at noe er galt... Har aldri hatt det sånn før, men det er vel den berømte morsfølelsen kanskje:) Tror heller ikke jeg blir mindre bekymra når hun har kommet ut..he he..

Skrevet

Kynnere er min store plage, stort sett hele tiden uansett hva jeg gjør/ikke gjør:(

Skrevet

min mest irriterende plage er sur oppstøt og halsbrann

Skrevet

Bekkenløsningen slik den etterhvert har blitt er uten tvil det verste. Jeg føler meg helt handicappet!

Jeg bruker vanligvis å trimme masse og ville virkelig gjøre en innsats for å ikke bli så tjukk av graviditeten, men nå har jeg måttet ligge inne hele helga fordi jeg har så sinnsykt vondt etter tre dager med gåturer i forrige uke. Grusomt å skulle komme seg opp av senga og på do flere ganger hver natt.. det meste gjør vondt og jeg vagger som ei gås- noe mannen bare kommenterer slemt med at "nå må du slutte å vagge rundt som ei gås, ellers kommer du til å begynne å gå slik permanent!" :(

På en god andreplass kommer halsbrannen, men den har jeg bare enkelte dager (bank i bordet!). Den er grusomt fæl når den står på på det verste.

Men alt i alt føler ikke jeg at det er særlig ille å være gravid. Jeg føler at jeg blir en slappfisk og prestasjonsnivået har sunket utrolig i forhold til mine ikke-gravide venninner. Men dette er jo pga graviditeten, så jeg vet å skylde på den også!

Skrevet

For å være helt ærlig så er min største plage nå å gå å vente på fødselen som ifølge JM er nærtliggende å har såkalt vært d i en måned nå... sukk.. termin 27september først da men det nærmer seg heldigvis med stormskritt... :):):)

Foruten d ..så ser jeg frem til å kunne sove på siden igjen... nå er det kun ryggleie halvt sittende som gjelder.. å det er ikke min favorittstilling å sove i skal innrømmes :)

flere som sliter med rier som stopper opp etter flere timer med 2-5 min intervall regelmessig.. å me kun åpning på 2 cm ca... men moden som smør i følge Jmødrene.. MEn det har de sagt i en måned nå at noe vil skje når som helst pga riene , modenheten og åpning.. men for no tøys.. knøttet i magen kommer nok ikke før han selv er moden for det :)

Er vel uansett lov å håpe inerst inne på at han vil ut før termin fordi..?? ;P

God bedring med plagene jenter.. og lykke til !!! :)

Skrevet

Den mest irriterende plagen jeg har, den eneste jeg virkelig gleder meg til å bli kvitt, er at noen ganger slår puppene seg skikkelig vrange! Før var det kun da jeg frøs men nå kan det skje når som helst, uten årsak, da blir brystvortene helt lilla, og det gjør helt sinnsykt vondt!! :S Til de grader at det frister å bruke ostehøvlen å raspe vekk hele greia! Men, har klart å motstå den fristelsen hehe

Alt det andre kan jeg liksom leve med...

Skrevet

smertene i symfysebenet som gjør at jeg ikke får gjort noenting uten at det kjennes ut som noen stikkert kniver langt opp i underlivet mitt :( dette fører til at jeg ikke klarer å bidra med noe som helst i huset, ikke får jobba, ikke fått trimmet. Får ikke forberedt det jeg må før fødselen, så blir stresset uten at det hjelper. Føler meg innestengt og hjelpesløs :( Håper virkelig det går over etter fødselen.

Men det har jo gjort at jeg nesten har begynt å glede meg til fødselen da... for selv om det blir smertefullt, så kommer det ikke til å vare så lenge :) og så får jeg endelig sett lillebror :)

Skrevet

Den forferdelige grusome ekstrem kvalmen e har hatt hele svangerskapet! Ser fram til å bli kvitt den;D

Skrevet

Md meg er det litt sånn, er det ikke det ene så er det det andre liksom... En dag er det bekkenet, så neste dag når bekkenet er bra så er det kynnere, så er det nedprss og hovent underliv, så kan jeg plutselig være skikkelig plaget med hjertebank og urofølelse en dag. Men det mest plagsomme nå er urolige ben hver kveld. Ligger på sofaen og slapper av og så kommer det snikende en rastløs ekkel følelse i bena som gjør meg gal!! Hehe...er det ikke det ene så er det det andre som sagt....og jeg er bare i uke 29 folkens!!!

Lykke til videre alle sammen

Luna:)

Skrevet

Ekstremt mye utflod og underlivskløe har vært den største plagen i dette svangerskapet. Som en god nummer to kommer halsbrann, men har heldigvis hatt god effekt av Gaviscon!!!!!

Skrevet

JJeg har igrunnen vært veldig heldig, men siste mnd har jeg begynt å få noen plager.

-ubehag i leggene og i knehasene som kommer og går, værst om natta

-ømhet under puppene, alt presser jo oppover:p

-ubehagelige kynnere og vann i bena om jeg er i for mye aktivitet, og skal ikke så mye til heller

-begynner å bli sliten og lei av å måtte gå på do 3-5 ganger iløpe av natten, tar lang tid å sovne igjen om jeg får ubehag i beina

Skrevet

Var plaget med kvalme og oppkast i fra uke 7-31, så ingen andre av mine plager kan slå det.

Nå er jeg i uke 34 og er endelig kvitt kvalmen, dvs kun lett kvalme etter frokost enkelte dager. Nå i 3. trimester er det summen av mange ting, og varierende fra dag til dag. Plager jeg har hele tiden eller ofte:

- halsbrann (som forstyrrer søvnen og er veldig ubehagelig)

- rask puls og ekstraslag, særlig når jeg ligger i sofaen på kvelden

- ubehag/smerter fra varicer i underlivet

- forstoppelse, magesmerter pga det

- sulten på natten, slik at jeg må stå opp og spise hvis jeg ikke er "flink" til å spise mye rett før jeg legger meg.

- dårlig søvn og lite energi på dagtid

- kramper i beina på natta

- sterke smerter fra symfysen (heldigvis bare i kortere perioder, og ikke hver dag)

- smerter fra nedre del av ryggen (faktisk ikke så ille de siste ukene, mer før)

- langvarig forkjølelse

- dårlig kondisjon

- mye kynnere, særlig når jeg er ute og går. Må gå i sneglefart.

Jeg må si at denne gangen gleder jeg meg veldig til svangerskapet er ferdig! Jeg har til og med begynt å glede meg til fødselsen, selv om jeg sist gang lovet meg selv at jeg aldri skulle utsette meg for de smertene igjen.

Gleder meg utrolig mye til å hilse på babyen, og vet at plagene vil være glemt da :-) Tidligere har jeg funnet formen igjen svært raskt etter fødsel.

Skrevet

Hehe, lo meg en tanke.

Syns jeg ser alle mannfolka våres jeg, om de hadde gått rundt med smerter her og der, sure oppstøt, tung og sliten, utflod og klør osv osv osv.....verden ville vært folketom ganske fort tror nå jeg:)

Hurra for oss sterke jentene, vi er flinke vi:)

Ha en strålende kveld jenter.

Luna

Skrevet

Er 29+0 i morgen, og hittil er det bekkenet, ryggen, halsbrann, hovne og urolige ben som har plaga meg. Men det som gjør mest vondt (når bekkenet ikke er for ille) er når babyen driver å knør inne i magen, opp under ribbeina, kliper meg i nyrene og hopper på skambeinet. Skulle tro den prøver å klore seg ut igjennom mageskinnet.

Skrevet

Jeg er 34 uker nå. Formen har blitt merkbart dårligere nå den siste tiden. Da spesielt med jævla bekkenløsning som er så smertefult. Går som en gakkakk og klarer ikke å gå så mye. Så det er den største plagen nå, samt at det gjør så vondt å snu meg om natta, lite søvn, mye kynnere og halsbrann.

Så jeg må si at jeg bare ser fram til å komme meg i bedre form og kunne klare å bevege meg mer.

Skrevet

vet hvordan du har det.

har fått operert ut galleblæra mi for ca 2 år siden har ikke hadt noe problemer etter det.

eneste som hjalp på smertene mine var å kaste opp...

trodde det var gallesteinanfall når fødselen startet på nr 2... selv om eg var på overtid var det gallen eg tenkte på først... men hadde jo anfall ganske ofte da.

håper du slipper flere anfall nå da.

Skrevet

Jeg har og veldig lyst til å bli ferdig med svagerskapet!

Sliter med halsbrann hver natt og lite plass i magen generelt.

Bekkenløsning, kynnere, og maserier.

Er i uke 36+3 dager og føler jeg er i ferd med å føde annenhver dag. Adralinet og redselen på topp for og så vende hjem igjen fra føden uten noen fødsel på gang.

Så lykke til med å være ferdig med alle de grusomme plagene:)

Gleder meg mest til å kunne sove uten tre puter under hodet.

Skrevet

Akkurat nå, bekken- og symfyseløsning, kynnere og halsbrann. De første mnd. kvalme.

Om jeg kunne velge av to onder her, så er det bedre med de plagene jeg har nå, for da kan jeg faktisk fungere som en nogenlunde normal person, men kvalmen er man jo helt utslitt og fungerer ikke til noe som helst.

Skrevet

Jeg har vært superheldig gjennom hele svangerskapet og ikke hatt noen særlig plager i det hele tatt, men for et par uker siden fikk jeg SÅ vondt på toppen av magen, spesielt når jeg sitter (brenner, strekker og verker) og det blir igrunn bare værre. Rundt ribbena liksom, magen er veldig høy akkurat nå. Og dette er virkelig vondt og slitsomt. Absolutt det værste (og eneste) egentlig til nå. Gleder meg til magen synker :S

Skrevet

Jo, også kan jeg erindre noe som kalles "søvn" - denne har jeg sett lite til de siste 2 månedene eller no. Men dette er jeg jo nå vant til (å ligge og glane hele natta), så jeg vet ikke om det da lenger kan defineres som en "plage".

Skrevet

Jeg føler meg priviligert i forhold til alle dere med store plager.. her er det bare kynnere, litt hodepine, kortpustethet, hovne ben og estrem kløe på magen som utfordrer tilværelsen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...