Baby Bliss Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Den siste tiden har jeg vært plaget med spasmer/samentrekninger i høyrefoten om natten. Veldig ubehagelig når plutselig hele foten strammer seg fra hofte til ankel. Det slipper igjen med en gang, men kommer med jevne mellomrom og gjør det helt umulig å sove til tider siden jeg bare ligger og venter på neste sammentrekning! Blir som regel litt bedre når kjæresten min har massert foten, men er ingen garanti. Noen som opplever det samme? Tar imot råd med stor takk!!
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 http://www.apotek1.no/raadogtjenester/kosttilskudd/mineraler/magnesium Prøv Magnesium, det hjalp meg. Jeg kjøpte den flytende formen i dagligvaren. Smakte helt greitt også Nå har jeg vært fri i flere dager, og krampa har tatt meg igjen Lykke til! Håper det hjelper for deg også!
mlkg Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 Jeg har det samme på slutten av hvert svangerskap. Jeg har funnet ut at jeg unngår det hvis jeg passer på å ikke strekke ut foten når jeg får behov for å "strekke meg" på natten. I steden vipper jeg ankelen opp mot forsiden av leggen samtiding som jeg retter ut resten av beinet.
a81 Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Har mye leggkramper og sammentrekninger i beina. Det hjelper meg godt hvis jeg er flink til å tøye ut i leggene før jeg legger meg. Jeg får mannen til å hjelpe meg, blir mer effektivt da. Ligger på ryggen på sofaen mens han tar tak i foten og strekker den. Det er ikke spesielt godt der og da, men jeg merker stor forskjell om natten, så det er vell verdt det. Funker hvertfall for meg, så kanskje verdt et forsøk
eliona Skrevet 12. september 2010 #5 Skrevet 12. september 2010 jeg har også mye kramper om nettene. Det værste er jo å våkne av/mens du har kramper:) Det gjør så sinnsykt vondt! Det som hjelper meg er å presse helen mot senga samtidig som tærne/ da peker oppover, hvis du skjønner.
2 boys & now pink Skrevet 12. september 2010 #6 Skrevet 12. september 2010 Jeg opplever det samme, og har de siste nettene lagt meg før mannen så det er overstått før han kommer og legger seg, ellers sitter jeg oppe til jeg er sikker på at det er over sånn i fire tiden om natten så jeg ikke plager ham!
-˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙- Skrevet 12. september 2010 #7 Skrevet 12. september 2010 Magnesium funker, men du må ta det sammen med a og d vitaminer. (finnes blandt annet i tran) Ellers så er det beste trikset: RØD ULLTRÅD! bind en rød ulltråd rundt benet før du legger deg :-) Det er et gammelt kjerringråd. Jeg har prøvd og det er det eneste som funker ordentlig. Har også prøvd hvit ulltråd, men funket ikke like bra.
septermor Skrevet 12. september 2010 #8 Skrevet 12. september 2010 skriver under på at magnesium kan hjelpe mot leggkrampe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå