Gå til innhold

Ullklær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann

 

29 dager igjen til termindagen til lillejenta vår. Nå har vi endelig fått ferdig barnerommet. Vi gleder oss så utrolig mye til hun kommer!! :-)

 

Spørsmålet mitt er ullklær. Hun kommer jo i oktober, det begynner og bli kaldt ute. Jeg har kjøpt inn 1 sett med ullkær i str 56. Hvor mye bør jeg ha i hvilke str? Kan noen hjelpe meg? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja dette lurer jeg og på :) jeg har to bodyer i str 56 og to i str 62 og tenkte fylle på med to strømpebukser i samme str.. samt jeg har to luer.. har en veldig tykk saueskinn pose til å ha i vogna så lurer på hvor mye man egentlig trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bruke mest ullklær innerst (body og strømpebukse), og heller evt bomull utenpå. Er heldig og har fått kjøpt masse brukt fra en venninne, så har vel 5-6 bodyer i hver størrelse. Blir fort noen skift per dag med gulping og bleier som lekker;) Har en gutt på 2 år fra før, og bruker stort sett kun ull innerst på han hele vinteren. Ull er fantastisk! Man får kjøpt ganske billig både på nett, på Sparkjøp og på Cubus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubus sine ullklær er super gode med ull innerst og bomull ytterst. Sparkjøp har Janus ull som er kjempe godt. Jeg har 3 bodyer av merket Tipsy som virker god. De er ca en strl større i størrelsene.. strl 56 ser ut som strl 62.

Jeg har termin i slutten av oktober og har nesten bare ullklær fra strl 50-62 og kommer til å ønske meg mer til jul i strl 62 og 68. Ull er gull =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veldig god erfaring med bruk av ull. Har flere skift, og bruker det inners på babyen. (Fikk høstbarn sist også) Men jeg synes det er problematisk med bomull og ull i samme plagg. Plaggene må vaskes på lav temperatur (30 grader) for at ikke ullen skal krympe, og da blir ikke bomullen helt ren (særlig ikke med avføring/gulping).

Jeg har tidligere brukt ull inners på babyen, og kort- eller langermet bomullsbody utenpå slik at ullbodyen ikke måtte skiftes hver gang det kom gulp.

 

Hvis man ikke vil bruke ren ull, kan det være et alternativ å evt kjøpe ull/silke bodyer på eks nøstebarn. Men disse er dyrere enn ull fra Cubus o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kjøp gjerne en ullbody i str 50 og kanskje 2 i 56 evt 62... Jeg fødte i sept i fjor og alle sa ikke kjøp str 50 men alt var jo for stort i 56 og 62... Så kjøp inn en eller to i 50 og...og min lillegutt var 3460 g og 51 cm...ikke unormalt liten....ikke kejkt når ungen svømmer i alt! Ellers så er det sant at ull er gull... Det er som regel det det går i på denne tiden av året...og langt fremover...sjekk www.babytepper.no og www.nostebarn.no der finner man mye fint!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...