verve Skrevet 12. september 2010 #1 Skrevet 12. september 2010 Synes utsagnet " kiloene forsvinner med amminga" bare begynner å bli mere og mere motbevist jeg! Møter flere og flere som tvert imot stagnerer helt eller legger på seg. Men har en teori om at det har en sammenheng med når man får menstruasjonen igjen.. jeg fikk den 2 uker etter renselsen og har vært regelmessig etter det. ( 7 mnd) Flere som har meninger /erfaringer?
Pixie Power Skrevet 12. september 2010 #2 Skrevet 12. september 2010 Nå er jeg blant dem som aldri har trodd på det, men som mener det er like individuelt som alt annet her i livet :-) Merket ingen hjelp fra ammingen med førstemann, og denne gangen har det heller ingen effekt på vekten. Derfor kunne jeg aldri tenke meg å proppe i meg alt mulig av mat i svangerskapet for så å tenke at "det forsvinner når jeg ammer". DER er det mange som har gått på en smell, hehe Ang mensen vet jeg ikke. Tror den kom etter ca 7-8 uker med nr 1, denne gangen er det gått 9 uker uten at det har skjedd noe foreløpig.
Lille skatt og lillesøster Skrevet 12. september 2010 #3 Skrevet 12. september 2010 Har hverken gått opp eller ned etter fødsel, men så mye sjokolade jeg har spist er det et under at jeg ikke har gått opp. Makan til søtsug Har ikke fått mensen 4 mnd etter. Fullammer.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 12. september 2010 #4 Skrevet 12. september 2010 Jeg la jo ikke på seg mye under svangerskapet, så kanskje det har noe med å gjøre at jeg ikke gikk noe særlig ned i vekt. Veide like mye rett etter fødsel som jeg gjorde før jeg ble gravid. (normalvektig) Gikk ned to kilo i starten, men tror ikke det hadde så mye med selve amminga å gjøre. Det hadde mer med at jeg glemte/ikke fikk tid til å spise, da vi hadde en ganske så urolig unge. Etter 3-4 mnd begynte vekta å gå opp igjen, men da hadde jeg begynt å hive innpå med svære plater med melkesjokolade, så ikke så rart at jeg gikk litt opp i vekt.
bitthen Skrevet 12. september 2010 #5 Skrevet 12. september 2010 Jeg ammer, og går som regel timesturer hver dag... Har ikke gått ned et gram... Hmrrf... Har ikke fått mensen tilbake, mini er 13 uker nå...
mammatetogansketette:)) Skrevet 12. september 2010 #6 Skrevet 12. september 2010 hmm.. ammer ikke, hverken første eller andre ungen- men kiloene raste ned kjapt begge gangene- oghavnet et par-tre kilo over det jeg var før sv.skapene. Håper det holder seg der jeg da:) Mensen kom tilbake etter 2 og 3 mnd- har ikke hatt noe å si for meg i alle fall...skulle egentlig ønsk det jeg da, som gjerne skulle beholdt noen kilo til- ;P
second_time Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 Aha! Kan det ha sammenheng med mensen? Interessant tanke. Jeg fikk ikke mensen tilbake før min førstefødte var 7 måneder. Jeg er en av dem som blir SVÆR under svangerskapet. Jeg gikk fra 60 kg til 90 kg. Jeg gikk dem av 6 måneder etter fødsel. Nå derimot, fikk jeg mensen som en forlenget del av renselses og har hatt en KAMP uten like med å gå ned i vekt. Snuppa er 10 mnd.er nå og jeg må ned 7 kg til....
3 er nok! Skrevet 14. september 2010 #8 Skrevet 14. september 2010 haha! ikke et gram gikk av meg på grunn av amming, hvertfall. la på meg 20 kilo, gikk kun ned det ungen, fostervann og morkake veide helt itl jeg bestemte meg for å slanke meg
Stolt_mamma* Skrevet 14. september 2010 #9 Skrevet 14. september 2010 Jeg passer perfekt til dette utsagnet! Gikk opp 11 kg under svangerskapet og når mini var 2 mnd hadde jeg gått ned 20 kg! Veier altså i dag nesten 9 kg mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Mange hadde sikkert vært veldig fornøyd med dette. Men resultatet for meg er at jeg har blitt veldig undervektig. Mini er 7 mnd nå, og jeg har ikke klart å gå opp noe uansett hvor mye jeg har spist. Er sikkert ikke så mye sympati å hente fra dere som sliter med gravidkiloene ennå, men det har faktisk vært litt slitsomt å miste så mye vekt. Overskuddet har vært lik null, og akkurat som dere passer ikke klærne lenger:( MEN jeg vet jeg har en stor fordel i forhold til dere som sliter med å bli kvitt kiloene! Lykke til, liten som stor!
Trio? Skrevet 19. september 2010 #10 Skrevet 19. september 2010 Jeg mistet de vanlige 12 - 13 kiloene (baby morkake fostervann etc) innen 3 uker etter fødsel. De resterende 8 kiloene (kosekiloene pga MYE sjokolade i svangerskapet) må jeg bare slanke bort. De henger som limt på kroppen. Jeg går masse turer og prøver å spise jevnt gjennom døgnet. Så her skal det slankes og de skal bort før ny baby prdouseres. Blir det flere barn skal jeg passe vekten som bare det!!
Lunda med lillegutt Skrevet 20. september 2010 #11 Skrevet 20. september 2010 Ingen vektnedgang her med amming nei. Men jeg var tilbake på ca normalvekt et par dager etter fødselen, så jeg hadde jo strengt tatt ikke behov for den helt store vektreduksjonen heller ("normalvektig". Kroppen min er tydeligvis på "idealvekta" nå. Går verken opp eller ned uansett hvor mange heftig-tempo-turer jeg går eller hvor mange skolebrød og sjokolader jeg gafler innpå med. Men jeg registrerer at jeg har en enorm apetitt, og hadde jeg ikke ammet hadde jeg nok veid myyye mer enn nå. Jeg har tenkt at dette løpet ikke kan fortsette, men samtidig tenker jeg at apetitten og søtsuget stabiliseres når ammingen trappes ned? I hvertfall når jeg er ferdig med fullammingen. Hvis ikke må jeg ta meg selv i nakken ja.... *gruer seg* Har lagt meg til luksusvaner som sjokolade til morgenkaffen og en skolebolle eller tre ved trilleturer, sukk... For min del tror jeg ikke det har sammenheng med mensen. Har ikke fått mensen enda, lillegutt er over 5 mnd. Vekta var helt lik med førstemann, og der fikk jeg mensen da hun var 6 uker.
lillepersille80 Skrevet 20. september 2010 #12 Skrevet 20. september 2010 Her har vekta rast av og jeg tror at det er fordi jeg ammer. Jeg la på meg ganske mye (18,5 kg) men har mistet 16,5 kg nå 16 uker etter fødsel. Poden spiser mye og ofte og det har ikke alltid vært like lett å få i seg mat nok som dekker mitt behov (så for meg var det bra at jeg la på meg så mye), så jeg kompenserer ved å spise så mye is og sjokolade jeg bare vil, og går fremdeles ned i vekt, jevnt og trutt. Jeg har ikke fått igjen mensen enda, hvis det har noe å si.
hol(L)y COW Skrevet 20. september 2010 #13 Skrevet 20. september 2010 La på meg 17-18 kilo under graviditeten - hadde bekkenløsning omtrent fra dag 1 og endte på sofaen ganske tidlig. Gikk ned alt pluss litt til de første tre månedene. Nå fullammer jeg på snart 6. måneden, og er ca 5 kg mindre enn før jeg ble gravid. Spiser generelt sunt og normalt, men + mer søtsaker nå enn før....likevel raser kiloene av. Trener ikke spesielt mye, men går endel lange trilleturer. Har ikke fått mensen igjen... Kommer nok til å tviholde på ammingen lengst mulig på grunn av slankeeffekten ja!
solbaby2010 Skrevet 21. september 2010 #14 Skrevet 21. september 2010 Jeg la på meg 12kg og har gått ned 14 kg. Tulla mi er 12 uker nå og jeg fulllammer.Jeg har et normalt og sunt kosthold, med utskeielser i helgene. Dette er nok veldig forskjellig fra person til person, men det kommer jo an på hva man spiser. Når man ammer trenger man ikke mer enn ca. 500 kcal ekstra om dagen, så hvis man spiser mer enn det vil jo vekta stå stille. Det er varierer jo veldig, men dette har nok mye å si :-)
Vimse + gullene Skrevet 21. september 2010 #15 Skrevet 21. september 2010 ammer på 4. mnd og har ikke fått mensen igjen. De siste 3 kg sitter like forbanna fast og må nok gå til mer drastiske virkemidler enn å amme for å få dem vekk. Får kanskje melde meg inn i et treningssenter snart...
Gjest JuniGull2010 Skrevet 21. september 2010 #16 Skrevet 21. september 2010 Jeg veier 2 kg mindre nå enn jeg gjorde før graviditeten. Jeg tror ikke de 2 kg har noe med ammingen å gjøre. Jeg mistet graviditetskiloene mine etter 2 uker, 1 kg ekstra etter 3 uker og nå har jeg mistet ennå en kilo (3 mnd). Jeg tror den første kiloen var pga ren stress etter 2 hektiske "mamma-for-førstegang-uker" og den siste kg tror jeg er fordi jeg går lange turer hver eneste dag. Jeg har en søster som ble styggtynn av å amme (hennes ord). Jeg må innrømme at det er bedre å gå sakte, men sikkert ned, enn å plutselig bli tynn og kanskje gå opp alt sammen igjen når amminga er over. Tenk heller på hva dere dytter inn i munnen! Selv merker jeg at jeg er mer sulten når jeg ammer, så jeg jobber nå for å ikke legge til meg dårlige vaner...
Canari Skrevet 21. september 2010 #17 Skrevet 21. september 2010 Ja, jeg er enda tjukk, men det er nok fordi jeg spiser for mye, som under svangerskapet. Man forbrenner mer under graviditet og amming, men om man også spiser mer enn "i gamledager" går jo vinninga opp i spinninga. Nå er det sjerpings her, ingen kaker og godter og bare en porsjon/tallerken middag!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå