Gå til innhold

dårlig ånde i forbindelse med sykdom (hos barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min på halvannet år har litt feber og det kan virke som han har vondt i halsen ... småhoster litt, men det høres ikke ut som det kommer opp noe.. det virker mest som om halsen hans er irritert. Men, han har hatt ganske så dårlig ånde i et par dager.. Er det vanlig? Bør jeg gå til lege med han?

Han hadde høy feber uten andre symptomer for halvannen uke siden. Det gikk over etter et par-tre dager, men nå har han feber igjen.. dog lavere.. kan det være at han ikke har blitt frisk igjen, eller er det mer sannsynlig to forskjellige sykdomsforløp?.

Hm... ville dere gått til legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dårlig ånde hos barn kan skyldes infeksjon i mandlene. Jeg ville sett an formen hans og hvis feberen ikke stiger og han virker i grei form, ville jeg nok personlig ikke gått til legen. Men, man vurderer jo det der forskjellig.

Skrevet

Datteren min har hatt en del nedre luftveisinfeksjoner (lungebetennelser) og et av de tydeligste symtomene vi ser er dårlig ånde og feber som kommer og går uten andre symtomer.

Hun hadde kraftig strep. lungebetennelse i vinter, men ingen hoste. Legen lyttet på lungene og hørte ingenting galt, men med høy crp (300) ble det tatt lungerøngten og det viste dobbeltsidig lungebetennelse.

Altså, ja, jeg ville gått til legen for en sjekk og blodprøver. Min datter ble innlagt på sykehuset i flere dager med IV antibiotika.

En strepinfeksjon lufter vondt. Infeksjonen kan være i øvre luftveier nå, men venter du for lenge med legebesøk kan den krype ned til lungene. Det var altså det som skjedde med vår datter.

Må legge til at det ikke var noen dramatikk, og alt gikk fint, bare lurt av deg om du sjekker det ut synes jeg.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...