Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Jeg har de siste månedene fått litt halsbrann om kvelden når jeg legger meg ned, merker det veldig og det hjelper å sitte oppreist.. Hva kan dette komme fra? spiser ikke usunt, heller ikke så mye.. Drikker mye vann osv..
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Er det noe som kan gjøre at du lager mer magesyre enn før? Stress, søvnmangel, mer krydder i maten eller lignende? Jeg ville nok kontaktet lege om jeg var plaget i mange måneder og ikke var gravid. Høres veldig slitsomt ut. Håper du får hjelp for det:)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Ja vært stresset, jobber sykt mye og har merket jeg har fått irritabel mage.. Får lett forstopninger eller løs mage, og mye "luft" i magen.. :/
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Lukkemuskelen lukker seg ikke skikkelig. Og selv om du spiser sunt og alt det der, så har du magesyre som kan gi sure oppstøtt. Kan være forskjellig matvarer du reagerer på - f.eks epler, syrlige frukter, sjokolade, sterk/krydret mat etc. For meg er det et par ting som har hjulpet mot halsbrann: - glass melk - banan - Love Hearts (drops) Ellers finnes et par reseptfrie tabletter på apoteket som fungerer greit.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Ja bare rart jeg har fått det nå nyligen, var mye plaget med det når jeg var gravid , ekstremt!! Jeg ble gravid i løpet av de to månedene siden men mistet... Men legen sa det var ikke noe hcg på blodprøven så kan ikke vre at jeg har "hcg" i kroppen enda..
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 Aha, da er det kanskje mer hensiktsmessig å lære skikkelig avspenning enn å fly til legen:) Har du forsøkt å meditere på kvelden? eller andre avslappingsteknikker? Jeg liker selv mindfull meditation og har en cd fra anders kroese som jeg bruker innimellom (når man har lært teknikken trenger man ikke å bruke cd mer, men er fint innimellom) men det finnes mange fine man kan bruke. Da sover jeg bedre og reduserer fysiske plager av stresset..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå