Gå til innhold

Frikort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et konkret kort man får tilsendt? Skal det vises sånn at man slipper å betale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, når du kommer over grensen kommer det automatisk i posten og du viser det og får gratis lege og andre ting som går under frikortavtalen . Husk du kan måtte betale for utstyr som er brukt.

Skrevet

Ja, du skal få det tilsendt automatisk når du har kommet over beløpet som kreves for frikort. Da viser du kortet hos lege el på apotek og slipper egenandel.

Skrevet

Du må betale for medisiner på apotek. Eneste unntak tror jeg er dersom du får medisiner på blå resept.

Skrevet

Rart at jeg ikke har fått det da. (er to mnd. siden jeg kom over grensa) Slipper å betale på behandling, men hos legen for noen uker siden måtte jeg betale (men pengene kom i retur) men har ikke fått noe kort?

hi

Skrevet

Ring HELFO's frikorttelefon; 815 700 50. Så sender de deg evt en kopi. Frikortene pleier å komme senest 3-4 uker etter nådd egenandelstak.

Skrevet

Har du nettopp flyttet eller noe sånt? Frikortet blir alltid sendt til den adressen som er registrert i folkeregisteret. Hvis du for tiden bor et annet sted enn på folkeregisteradressen din, kan dette være årsaken til at du ikke har fått frikortet ditt.

Bare et forslag til evt. løsning på mysteriet. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...