PAVEEL Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Spennende å høre. Blir litt sånn vår generasjons..... hva gjorde du da Oddvar Brå brakk staven:P
PAVEEL Skrevet 11. september 2010 Forfatter #2 Skrevet 11. september 2010 Jeg kom hjem fra jobb fra sykehjemmet jeg var lærling på da. Slo på tv`n og ble bare heeeelt satt ut. Er det en ulykke???? Og ikke før den tanken er tenkt så kommer neste fly å smeller inn i tårnene! R.I.P alle de som mista livet i den terrorhandlingen!
Tante Blås Squaw Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Satt på sykehuset og fikk cellegiftbehandling....så ikke så spennende, dessverre ;o)
Mille** Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Jeg og manne hadde akkurat kommet hjem fra skolen, hadde hentet snuppa i barnehagen og skulle se litt på tv før middag. Der sendte de samme filmen på alle kanalene, og i det vi forstod at dette ikke var en film, smalt den andre flyet inn i det andre tårnet. Satt med hakeslipp resten av dagen.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Jeg satt i frisørstolen jeg... Bestevenninna mi skulle gå opp til fagprøve som frisør da dette skjedde.... husker den dagen godt ja!!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 jeg satt på jobb. Jobbet med overvåking av bl.a cisco rutere og linjer. Vi hadde en ruter som sto i WTC, og oppdaget først at den jo selvfølgelig gikk ned. Forsøkte da å ringe kontaktperson der men fikk ikke svar.... forsto ganske fort hvorfor da. Husker jeg tok bussen hjem i sjokk, og satt på stuebordet resten av den kvelden og så på nyheter. Satt ikke i sofaen engang... en spesiell dag som jeg nok aldri glemmer
Alba44 Skrevet 11. september 2010 #7 Skrevet 11. september 2010 Jeg sluttet tidlig på jobben den dagen og hadde time hos optikeren for linsekontroll. Det var han som fortalte hva som hadde skjedd.
lille sprelle Skrevet 11. september 2010 #8 Skrevet 11. september 2010 Var på en konferanse i utlandet og noen hadde hatt på tv-en på rommet sitt som han/hun tilfeldigvis løp innom i en kort pause - det ble litt lite møtevirksomhet noen timer..... Fikk med oss det andre flyet inn i tårnet på direkten...
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 11. september 2010 #9 Skrevet 11. september 2010 Var i byen, så masse mennesker som gråt rundt om kring. Dro hjem, der satt mamma og eletrikkeren(vi hadde flyttet inn dagen før og han hjalp mamma med å stille inn tven) på hver sin sofa ropte "fort deg kom å se..
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 11. september 2010 #10 Skrevet 11. september 2010 Satt på jobb og snakket med en som jobbet hjemmefra og hørte herregud og herregud, de kræsjer, de kræsjer!!! Hva kræsjer sier jeg, flyene, det er flyene, jeg må snakke med familien min, jeg må ring hjem til usa, Husker jeg var rimelig susete resten av vakta på jobb.
Marius og Jonas! Skrevet 11. september 2010 #11 Skrevet 11. september 2010 Jeg bodde på Bermuda da, og husker jeg hadde vært hos tannlegen på formiddagen, og så skulle jeg bare sjekke nyhetene før jeg dro på jobb. Og på TV var det ikke noe annet enn flyene som kræsjet..... =( Siden Bermuda ligger så nærme USA, så måtte veldig mange fly lande der i stedet for i USA da luftrommet over USA ble stengt. Så bittelille Bermuda ble jo nesten overfylt av amerikanere, og lokalbefolkningen ble anmodet om å åpne sine hjem for turistene siden det ikke fantes nok hotellrom å oppdrive. Alt var veldig kaotisk, og alle amerikanerne var desperate etter å finne ut om deres familier hjemme var ok.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 11. september 2010 #12 Skrevet 11. september 2010 Jeg satt å så på passions (såpeopera) å forbannet meg over enda en extra sending som skulle "ødelegge" avslappinga mi før jeg skulle på jobb. men da extra sendingen kom så forsvant ergelsen å jeg ble helt satt ut! tenkte da på 2 nære slektninger som jobber som brann menn i ny. begge kom fra det i live, men merket forlivet
Gjest JuniGull2010 Skrevet 11. september 2010 #13 Skrevet 11. september 2010 Hmm... Husker ikke helt hva jeg gjorde, annet at jeg nettopp hadde kommet hjem fra et eller annet og jeg fikk en mld av en venninne hvor det sto "skru på tv NÅ - Nyhetene", så gjorde jeg det da, og plutselig satt jeg, søstra mi, kameraten hennes og mamma og så på nyhetene på den lille reisetv`n jeg hadde på rommet mitt (bodde fremdeles hjemme, var 17år).
Snakkelittmeddeg Skrevet 11. september 2010 #14 Skrevet 11. september 2010 Satt hjemme å slappet av da min bror kom løpende inn å ba meg ta på tv... Jeg var gravid med første og dette gikk ikke upåaktet hen kan man si.. Sitter å ser på dokumentaren på Discovery nå... Med like mange tårer (men ikke gravid denne gangen.. ) som da jeg så det første gang..
Gjest Skrevet 11. september 2010 #15 Skrevet 11. september 2010 Jeg var på forelesning på Blindern. Plutselig løper det en person hikstene inn, tar mikrofonen til foreleseren og begynner hulkene og usammenhengdene å fortelle hva som hadde skjedd. Det var mildt sagt forvirrende. Ringte mamma og pappa da jeg kom ut og fikk vite historien. Det var jo før man hadde "internett i lomma"
2trollunger Skrevet 12. september 2010 #16 Skrevet 12. september 2010 Jeg var i USA.. Ett aar som au-pair var over, og 10/09 tok jeg fly fra New York til Florida for aa ha en uke ferie foer hjemreise. Jeg vaaknet 11/09 av en norsk venninne som ringte meg og fortalte om det foerste flyet. Jeg skrudde paa tv'n, og saa det som skjedde... Da nyhetene om fly nr 2,3 og 4 kom var jeg helt skjelven. Jeg ville bare komme meg nordover igjen til vertsfamilien nord for New York, men alle fly og busser var ute av drift. Noen dager senere aapnet de busstrafikken, og jeg fikk plass paa en buss opp til New York. En laaang busstur... Da vi kom kjoerede opp New Jersey kunne vi se over til Manhattan og se royken sive opp der hvor taarnene hadde vaert! Helt uvirkelig!! 18/09 floy jeg ut av New York, og hjem til Norge!
ana baroma Skrevet 12. september 2010 #17 Skrevet 12. september 2010 Jeg var på Kos... Skjønte ikke alle grekerne som satt på tavernaene rundt omkring og så på samme krigsfilm da jeg vandret til hotellet etter litt shopping. Etterhvert fant vi en norskeid restaurant, de hadde TV2, og jeg fikk se hva som hadde skjedd. Men for å se på måtte jeg faktisk kjøpe mat (spiseplikt)... skikkelig stor matlyst da, ja.
♡ A & E ♡ Skrevet 12. september 2010 #18 Skrevet 12. september 2010 Jeg var i bursdagsfeiring til en venninne, ble en rolig kveld.
Gjest vinterbrud Skrevet 12. september 2010 #19 Skrevet 12. september 2010 Da var jeg først på jobb,da jeg kom hjem og lagde middag hadde jeg på radioen på "Her og nå".Mens jeg spiste middag,hørte jeg en sjokkerende nyhet om det første flyet som kræsjet i Tvin Tower. Da var jeg rask med å ta på tv og CCN.Jeg har knapt blitt så sjokkert noen gang over nyhetene som under terrorangrepet på Tvin Tower.
2barns mor Skrevet 12. september 2010 #20 Skrevet 12. september 2010 Lå hjemme på sofaen til han jeg nå er gift med (var kjærester da), var syk og hjemme fra jobb. Lå der å syntes synd på meg selv helt til kræsjene....... da var det slutt på selvmedlidenheten min...
BlåBlå Skrevet 12. september 2010 #21 Skrevet 12. september 2010 Var på vei hjem fra en begravelse. Satt i bilen og hørte på radio at ett fly hadde kræsjet. Og da på direkten kom fly nr to...
Musemor med tre søte små Skrevet 12. september 2010 #22 Skrevet 12. september 2010 Jeg kom hjem på morgenen etter en heisa tur til København. Gikk og la meg. Våknet noen timer senere, fylla sjuk og jævlig, satte meg i stolen og slo på TV'n. Så NRK sende de første bildene av at det andre flyet krasjet inn i tårnet... Først lurte jeg på hvilken film dette var, men sakte men sikkert gikk det opp for meg. Alt føltes så surrealistisk. Levde i en relativt normal verden. Drar på fylla i 2 dager. Våkner til en verden i kaos. Fylle nerver jeg. Ikke i det hele tatt......
Gjest Skrevet 12. september 2010 #23 Skrevet 12. september 2010 Var student ved UiB og tok ped sem. Hadde vært i praksis på en videregående skole, og kom hjem i tretiden. Satt ved i sofaen og så tv resten av dagen...
Ksenia & Anjem Skrevet 12. september 2010 #24 Skrevet 12. september 2010 Var på shopping med venninna mi og så at ALLE på kjøpesentret sto og så på tv..vi begynte å le og skjønte ingenting...men fikk se det på tv da vi kom hjem
NostraStoria Skrevet 12. september 2010 #25 Skrevet 12. september 2010 Dere lo faktisk? Får gåsehud bare av å tenke på det som skjedde den dagen. Selv satt jeg på bussen og fikk beskjeden om at et fly hadde kræsjet inn i det ene tårnet og at jeg måtte komme meg hjem fortest mulig. Der satt alle og så på nyhetene..ingen sa noe bare meg bare måpte. Fikk med meg fly nr 2 osv. Helt surrealistisk! Og ikke minst grusomt! RIP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå