Gå til innhold

Hva gjorde 11/9 2001

Anbefalte innlegg

Skrevet

...da du fikk høre om flyene i USA?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på jobb i en butikk da en kunde kom innom og lurte på om jeg hadde hørt på radioen den ettermiddagen. Han sa en bombe hadde sprengt i new york. Satt på radioen og fikk da vite om flyene.

Skrevet

Satt i bilen på vei til city syd sammen med min daværende kjæreste. Da vi fikk høre på radioen om flyene som hadde kræsjet lo vi høyt og slo av, vi trodde ikke på det. Da vi kom inn på kjøpesenteret stod folk samlet og så på CNN inne på Jack&Jones...

Skrevet

Var på besøk hos bestemor. Hun hadde akkurat skrudd på tven og satt på CNN da jeg kom inn døra. Vi ble sittende og gape ganske lenge, den dagen...

Skrevet

Lå og sov da jeg var kommet hjem fra klassetur sent på natten. Ble vekket, og satt resten av dagen å så på nyhetene.

Min bestefar trodde først det var en film han så på, så han hadde problemer med å tro det også.

Skrevet

Rydda ut huset til far etter hans død... Kjæresten ringte og sa jeg måtte skru på Tv'en. Ble ikke så mye rydding etter det. grusomt!

Skrevet

Var hjemme i permisjon med eldste barnet mitt..

Hørte på radioen at noe forferdelig hadde skjedd, satte på TV og den ble stående på resten av dagen.

Skrevet

Satt på Cafè Con Bar og kikket på reisebøker om New York. Jeg og to venninner hadde akkurat kjøpt billetter og satt og planla tur da vi hørte om flyene. Utrolig merkelig

Skrevet

Så det på TV mens jeg venta på å dra på jobb. Hadde og influensa(fikk det den dagen) og var jævlig dårlig form.

Skrevet

Jeg var hjemme hos mora mi, og så på tv. Hørte om det på nyhetene, og satt på CNN. Der fikk vi se det andre flyet, som kræsjet rett inn i det andre bygget direkte. Det var helt uvirkelig å se på. Fulgte vel med på nyhetskanalen mesteparten av denne dagen.

Skrevet

Jeg lå i senga mi utmatta etter å ha måttet dra hjem fra skolen, jeg spydde og ble dårlig i samme tia som tårna ble truffet av flya fant jeg ut senere, husker det veldig godt. Var sjokkert over det som hadde skjedd.

Skrevet

Jeg hadde en liten jente på bare et par måneder da det skjedde, og vi var hjemme hos mamma for å spise pannekaker, vi var mer opptatte av det som skjedde på TV enn pannekakene, og middagen ble forsinket.. Husker vi snakket mye om det som hadde skjedd rundt middagsbordet.. Og da jeg kom hjem, raste tårnene sammen, da ble jeg enda mer sjokkert!.. Var liksom litt lammet av det som skjedde, akkurat som da tsunamien slo ut store deler av strendene langs asias sørlige kystlinje..

Skrevet

Jeg gikk siste året på barneskolen.. Så nyhetene da jeg kom jeg, og syns det var helt forferdelig.

Skrevet

Satt i et klasserom på Dragvoll da venninna mi fikk en melding fra kjæresten sin. Meldingen lød omtrent; 'Det har kjørt et fly inn i WTC i NY!' Venninna mi og jeg skjønte ikke det morsomme i meldinga. Vi trodde det var en teit vits som ingen av oss forstod poenget med.. Jadda..

Forvirret somvi ble,så slo vi på radioen etter endt time og fikk den uhyggelige meldingen bekreftet. :/

Råsyklet hjem for å se dette på TV. En fyr som jeg bodde i kollektivet sammen med satt og lo(!!) og syntes dette var 'steinkule saker'!

Vemmelsen jeg følte den dagen ble delt mellom tragediene i NY og han som flira av dette..

Husker godt den følelsen jeg hadde av at nå..nå er det slutt på verden som vi kjenner den.. En vond følelse.

Skrevet

jeg var bare 13-14 år og var på skolen.

husker de ti detalj

da jeg kom hjem og far satt på bordet(!) og så på nyhetene. da hadde det ene flyet krasjet og det gikk på direkten. plutselig fikk de melding om at et til fly styrtet inn i tårnene og så fikk vi se bilder av det og.

jeg begynte å le!! (??) det første sekundet trodde jeg at et fly hadde mistet kursen og at et til TILFELDIGVIS også hadde mistet kursen og styrtet i den andre tårnet...

lo bare et sekund og tenkte bare et sekund til før far sa med en streng tone at "DETTE ER ALVORLIG!" så begynte jeg å tenke at det er jo faktisk mennesker i de tårnene og i flyene...

og tok ennå lenger tid før jeg faktisk forsto at flyene var kapret osv...

Skrevet

Satt på bussen hjem fra skolen. Hørte det på radio, men skjønte ikke alvoret før jeg var hjemme og fikk se det på tv.

Skrevet

Fikk vite det da jeg var på jobb med han som skulle erstatte meg. Han hadde med seg radio. Jeg dro rett hjem og slo på TV.

Var redd for alle jeg kjente som arbeidet i NYC. Jeg bodde der tidligere og kjente en del folk der.

Heldigvis var det ingen kjente som døde den dagen.

Skrevet

Jeg var på jobb og kunne først ikke tro at det var sant. Men forsto etter hvert at det var virkelig da tårn nr.2 ble truffet.

Gikk rundt med klump i halsen hele dagen og kunne ikke tenke på noe annet.

Skrevet

Jeg så på TV, og fikk med med fly nr 2 som traff... Var hjemme med baby og eldste barnet.

Skrevet

Fikk en telefon fra søstra mi som bor i utlandet etter første flyet hadde crashet. Ingenting på nrk. Hun ringte igjen etter andre flyet crashet, fremdeles ingenting på norsk tv. Alle nyhetssider, norsk eller internasjonal var overlastet.

Til slutt reiste jeg til svigers som hadde satellit, der så jeg på CNN resten av dagen.

Skrevet

Jeg var på jobb, og satt å hørte på radioen mens jeg gjorde en eller annen rutinejobb. Det var musikk på radioen og da sangen som ble spilt var ferdig kom programlederen inn igjen og sa med sjokkert/undrende stemme at han nettopp hadde vært på toalettet og på vei tilbake til studio hadde han gått forbi en TV og hadde sett et fly krasje inn i et av tårnene i WTC. Ble sittende å høre på radioen resten av arbeidsdagen, og da jeg kom hjem satt jeg å så på CNN stort sett hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...