♥ DAME Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Jeg har hatt mammaperm. Skulle begynne i en av jobbene mine 1. sept. Jeg har to forskjellige jobber. Den ene er på 66 % og den andre på 38%. Jeg bestemte meg for å begynne i den minste jobben, men en halv uke før jeg skulle begynne ble jeg innkalt til møte. Fikk da vite at det var blitt mindre å gjøre, så stillingen min var blitt nedsatt til 20%. Jeg ble målløs.. Det verste av alt er at jeg har gitt beskjed til den andre jobben min at jeg vil ha perm ett år til. Nå har de funnet noen andre, så nå står jeg uten jobb. Og opp i alt dette har jeg nett fått vite at jeg er gravid. Skal jeg nå gå i to år uten noe lønn i det hele tatt?? Sa seff nei til de 20 %, for det går over 20 min og kjøre til jobb, så vinningen går opp i spinningen som det heter. MEN, har de lov til dette? Skal jeg ikke få vite sånt i god tid? Ganske pizzt off her og lei meg
Stina <3 Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Du har krav på å komme tilbake i samme stillingprosent. De kan vel evt permitere deg 18 %, jeg er permitert i den ene jobben min. Men slik blir det av og til når det er lite å gjøre på. Du skal jo da selvfølgelig ha permisjonspenger fra Nav på det som du er blitt permitert. Da må altså arbeidsgiver permitere deg og ikke du søke om videre permisjon. Skjønte du den?
lille sprelle Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Så lenge du har en kontrakt, så må de enten permittere deg eller så må de gi deg en delvis oppsigelse. DU MÅ IKKE GJØRE NOE slikt som å si opp selv eller lignende!
♥ DAME Skrevet 11. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2010 Skjønte den ja. Tror ikke jeg vil gi meg på dette. Kommer til å ta kontakt igjen mandag morgen etter jeg har fått litt svar her inne og skjekket opp litt ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå