Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Lurer litt på om det er noe spesielt jeg må huske å spørre om? Noen undersøkelser/henvisninger som kan være viktig å få med seg. Noen som feks kan anbefale noen hormoner eller lignende, som har hjulpet dere? Har litt kort lutealfase, og lurer på om dere har erfaringer med noe som kan hjelpe? Takk:)
Spinella Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Når du sier utredning, er det deres første time til gynekolog du mener da? Har dere fått bekreftet at du har eggløsning og mannen din har nok svømmere? For det er det de begynner med når man utredes for barnløshet. Vi prøvde i to år, jeg fikk påvist at jeg ikke hadde eggløsning, så dermed ble det hormonkur, gravid på første forsøk.
Gjest ->>- Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Progesterontilskudd bruker å kunne hjelpe på korte lutealfaser. I Norge er Crinone det vanligste medikamentet. Det går jo an å be om å få sjekket at det er passasje i begge egglederne, men man sjekker gjerne andre ting først; at hormonnivåer er normale, ved blodprøver, og ultralyd av eggstokker/livmor etc.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 HI her Jeg har vært hos gyn tidligere, og har sjekket med innvendig ultralyd, har også tatt noen hormonprøver som så helt normale ut. Samboer har sjekket svømmerne, og de var også normale. Så vet ikke helt hva jeg skal spørre om denne gangen. Vi har prøvd i snart 3 år, så begynner å bli litt lei:P
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 Har ikke sjekket stoffskiftet. Men det skal jeg jammen meg høre om:) Hvordan sjekker man det ?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #8 Skrevet 11. september 2010 Stoffskiftet sjekker man enkelt m en blodprøve. Jeg har PCO og lavt stoffskifte. Med mediikasjon for dette så ble jeg kjapt gravid. Levaxin og Metformin. Prøvde i 2 år før utredning. Første gang på 1 førsøk m Metformin - (da kun påvist PCO), 2 gang etter 3 mnd m medisin for PCO og lavt stoffskifte. - (6 år mellom unga) Masse masse lykke til og håper du finner en årsak og snart har en liten tass. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå