Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Kan jeg spørre om grunnen til at du har tatt det valget, og hvor gammel var du da du tok valget?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Jeg drakk endel alkohol i min ungdom. Nå drikker jeg rett og slett ikke fordi det er så lite alkohol jeg synes smaker godt så da tar jeg meg heller et glass brus
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Jeg har aldri drukket alkohol ofte... Men for 4-5 mnd. siden bestemte jeg meg for å rett å slett slutte i det store og hele. Hver gang jeg får i meg alkohol får jeg skikkelig vondt under ribbeina, og får problemer med å puste(selv om jeg drikker lite)... Vet ikke hva det er, men det ødelegger iallefall hele morroa- da får jeg mer lyst til å gå hjem og legge meg... Har heller aldri hatt noe behov for å kose meg med ett glass vin eller en øl, så det er heller ikke noe savn... Jeg er 23... Og drikker altså ikke alkohol lenger pga. hvordan kroppen min reagerer på det...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Jeg drakk mye i ungdommen, begynte i 14 års.alderen. Sluttet vel helt i 25 års.alderen. Nå er jeg 32. Jeg er vokst opp med en familie der alkohol var så og si dagligdags (spes min far) Og alkohol var en selvfølge i alle anledninger. Nå i senere tid har jeg tenkt mye på dette og kan huske at jeg som barn IKKE likte at pappa eller mamma drakk. Jeg har begynt å tenke på hvorfor man egentlig drikker, og synes i grunn det bare er tåpelig. Det er jo gift for kroppen og dessuten et rusmiddel. Når folk sier at de skal "kose" seg med ett glass vin så er det vel egentlig for å kjenne varmen i kinnenne og slappe av i kroppen og muligens bli litt lettere til sins (der og da). Ergo et rusmiddel. Nei, det er like bra og la vær. Selvtilitt og selvfølelse har og blitt mye bedre etter at jeg kuttet alkohol helt. Før kunne jeg kjenne at jeg liksom måtte drikke litt for å ha det gøy i sosiale lag. Det kjenner jeg ikke nå lenger. Men det er et jækla drikkepress enda. Folk vil likaom ikke godta at man ikke drikker.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Hele ungdomstiden var jeg avholds, rørte ikke en dråpe før jeg ble 20. Det var vel ikke noe aktivt valg, sånn konkret, men jeg har sett min mor beruset flere ganger oppgjennom oppveksten og følt det veldig, veldig ukomfortabelt, sittet hjemme med barnevakten og vært bekymret for henne når hun har vært ute om fredagskveldene, så det kan vel ha en god del med saken å gjøre. Nå kan jeg fint "kose meg med et glass vin" (bokstavelig talt, sjelden mer enn et glass i ny og ne) som ei skriver lenger oppe her, og det er IKKE for å kjenne noe varme i kinnene og godt humør, det er fordi jeg synes det smaker fantastisk godt ;-) Jeg synes fortsatt det er veldig ubehagelig å ha berusede folk rundt meg.
Gjest ->>- Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 Ingen spesiell grunn, jeg ser bare ingen grunner til å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #7 Skrevet 11. september 2010 Jeg vil ikke kalle meg avholds, men jeg drikker kanskje en gang i året eller helst sjeldnere, så er vel nesten så nærme avholds man kan være uten å være det. For min del dreier det seg mest om at jeg syns brus er bedre. Drinker kjøpt ute kan være godt, men jeg er jo aldri ute, så da blir det aldri til at jeg drikker. Vin og øl har jeg aldri likt. I studietiden var jeg en del på byen, men jeg drakk jo bare for å gjøre det, ikke fordi jeg syns det var godt. I tillegg har jeg en oppvekst som er litt prega av misbruk hos enkelte, så nå som det snart kommer barn i huset har vi bare kutta ut alt. Samboeren min også. Fulle mennesker er noe av det verste jeg veit, og gjør meg utrygg.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #8 Skrevet 11. september 2010 Drikker svært skjelden, går år mellom hver gang. Blir så forferdelig fyllesyk at det rett og slett ikke er verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå