Gå til innhold

Hvordan kan jeg bli en bedre mamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler til en hver tid at jeg ikke strekker til, på alle plan i livet.

Jeg er mamma til en nydelig liten jente på 3år, jeg er alene med omsorgen. Hverdagen går med til mas og fjas. Drar hjemmefra kl 7.30, bhg og jobb, og hjemme 16.30. Haster med middag, helst noe raskt, uahengig om det er sunt eller ei. Datteren min er så trøtt når hun kommer fra bhg, mye grining og sutring. Jeg er trøtt etter en lang dag, og blir enda mer utålodig når hele ettermiddagen/kvelden går med på å blidgjøre henne og unngå store kriser. kl 19legger hun seg, kl 21 er jeg lagt selv. Jeg skulle ønske vi kunne kose oss sammen, lage middag, prate om dagen som har vært, gå en liten tur, eller leke, og spise kveldsmat sammen. Men alt er bare grining, og jeg er en sur mamma. Frem til hun var ca 2år, var alt fryd og gammen, da gjorde vi alle de tingene jeg drømmer om å gjøre idag, bare slappet av, koste oss og brukte tiden om ettermiddagene sammen.

Heldigvis har vi helgene, jeg kan hente meg inn på. Men hjelper lite når jeg 5av 7dager går til sengs og føler at jeg ikke strakk til denne dagen heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får jenta di sovet i barnehagen. Evt hvilt seg en halvtime? Det kunne jo hjulpet så hun er mer opplagt på ettermiddagen med deg..

Du gjør så godt du kan :-) Penger må tjenes og da må du jobbe siden du er alene. Kanskje du kjenner noen i nærheten som dere kunne hatt middag med et par ganger i uken, så du ikke må lage maten selv alltid?

Skrevet

Takk for svar. Ja, hun sover- 1,5timer tom! Hadde hun vært i bedre humør, så hadde jeg vært det og. Hadde hjelpet på alt, om vi bare kunne kost oss litt. Alt blir til grining for tiden, tom barnetv med kakao og hjemmelaget boller, kan bli krise!

HI

Skrevet

Lag middag for hele uka, en gang i uken, og frys ned. Da slipper du å tenke på det, samtidig som det er raskere å varme opp.

Skrevet

Vet ikke om dere kjører bil eller vogn hjem fra barnehagen, men det jeg gjør selv hvis det er en ekstra slitsom uke/periode, er at jeg har med matpakke evt. kyllingbiter og en banan + drikke som gutten min får på hjem-veien (vi kjører vogn). Så stopper vi på en lekeplass på veien og leker litt ute, ca halv time, tre kvarter. da kan jeg slappe av litt, se litt ut i lufta og hente meg inn, mens jeg vinker og roper hei og ja tilbake når han prater eller viser meg ting, he he :-D... Når vi kommer hjem er han som regel sliten, men ikke sutrete. Det blir noe enkelt til kvelds, skiver med leverpostei eller makrell, sunt og et ok alternativ om man ikke orker å lage middag...

Skrevet

Takk for gode forslag. Jeg kjører bil, og vi må gjøre det pga lang kjøretur til og fra jobb. Bhg ligger ca en km hjemme fra.

Alt jeg vil er å kose meg med henne i ukedagene også, det er jo dette som ER livet! Jeg vil ikke at hun skal tenke at mamma alltid er småsinna og stresset. Det er jo ikke slik jeg egentlig er. Har inntrykk av at "alle" andre lever et harmonisk hverdagsliv, middager med sterinlys, fryd og gammen.

Skrevet

Nei det gjør vi nok ikke, he he. Trikset er å ikke legge de dårlige dagene oppå hverandre og huske alt det triste, begynn på nytt hver dag, glem gårsdagen :-D Få besøk av andre med barn hvis du har muligheten, da går ettermiddagen raskere, uten sutring... Med to/tre års alderen er jo litt sutrete. Lukk øra, og stå på. Det går over!! Stor klem og lykke til!

Skrevet

Det blir bedre, em et år så er hun mer selvstendig, kan hjelpe deg litt og er ikke så humørsyk som treåringer ofte er.. :) Jeg var alene med datteren min fra hun var 2 til nesten 6 år, og kjenner meg veldig igjen fra da hun var rundt tre år.. Slitsom periode! Nå er hun ni år, og det er for det meste utrolig lett å være en god mamma for henne! :)

Skrevet

Miztery: Du skrev akkurat det jeg trengte å lese nå. Jeg gleder meg til denne perioden går over, gleder meg til vi kan kose oss sammen. Gleder meg til det blir lett å være en god mamma for henne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...