Gå til innhold

Til alle dere som er så tolerante....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vigrid har også stilt liste til stortingsvalg. De har en egen nettside der de har samlet vitser. Gir dere et utkast av disse og spør om det er lov til å si at mennesker som sympatiserer med Vigrid er noe usympatiske?

"En dag da Hitler var ute og gikk i Berlin, så traff han en liten jødegutt.

- "Hvor gammel er du da, gutten min", spurte Hitler.

.

- "Jeg blir snart tre år".

.

- "Det skal vi nå se på". "

Hva er forskjellen på en jøde og en pizza?

.

- Pizzaen skriker ikke når du putter den i ovnen.

En nordmann, svenske, danske og en jøde møttes tilfeldig på kanten av Prekestolen i Rogaland. Fra Prekestolen og ned er det fritt fall på over 600 meter. De begynte å diskutere hvor langt de var villige til å gå for å redde Fedrelandet.

.

- "Dette gjør jeg for Sverige!" sa svensken og kastet seg utfor.

.

- "Dette gjør jeg for Danmark!" sa dansken og kastet seg utfor.

.

- "Dette gjør jeg for Norge!" sa nordmannen og kastet jøden utfor.

Nå håper jeg at dere skjønner at jeg ikke sidestiller Frp med Vigrid, men dere tar kanskje poenget? Selv om jeg aldri ville drømt om å stemme på Vigrid så burde jeg kanskje respektere synspunktene deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble jeg rett og slett kvalm. Kan folk virkelig ha slik "humor"? I så fall får de ikke ye respekt herfra!

Skrevet

Det er ingen som helst motsetning mellom å respektere mennesker for å være mennesker, og å dypt og inderlig forakte alt de står for av holdninger, meninger og verdier.

Skrevet

Jeg er et tolerant menneske, men jeg tolererer ikke rasisme av den grunn. Men jeg kan forstå at andre velger feks Frp, være seg om det er pga kunnskapsløshet, hjertesak eller fordi de liker Siv Jensen, opp til hver enkelt.

Respekt for Vigrid har jeg ikke, men jeg hetser ikke av den grunn, ser ikke noe poeng i å gjøre det. Stiller meg noe uforstående til at enkelte mennsker sympatiserer med slike organisasjoner, det er skremmende. Har heller ikke sans for den type humor.

Skrevet

Det å respektere mennesket er ikke det samme som å respektere synspunktene deres i ett og alt.

Dersom holdningene til en gruppe mennesker byr deg imot er det sjelden effektivt å mobbe dem for å få dem til å forandre mening. Forandring og holdningsendring skjer best gjennom opplysning. I tillegg mener jeg man har tapt på forhpnd oom man senker seg ned på et nivå hvor man legitimerer å hetse andre fordi de er annerledes.

Skrevet

Kan lite om Vigrid, men det du beskriver er jo intolerant av dem!

Jeg signerer Teline her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...