Gå til innhold

Problemer i ekteskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gift i litt over to år og har et 3 år gammelt barn. Nå er jeg gravid i 7 måned. Har ingen å snakke med om disse problemene som vi sliter med. Mannen min og jeg er liksom bare gått leie av hverandre. Vi prøver ikke å være hyggelige mot hverandre engang. Enten er det han som er i dårlig humør og kranglete ellers så er det meg. Vi har hatt sex en gang på de siste 7 mnd. Vi vil ikke de samme tingene og en liten feil kommentar står i fare for rase hele korthuset. Han sårer meg med å være respektløs og ignorerende. Jeg blir forbanna og lei meg, selv om jeg har mest lyst til å forsvare meg selv gjør jeg det ikke. Vil ikke starte en krangel for det går ut over barnet vårt. Har lyst til å stikke av og rømme, om enn bare for noen dager, men har ingen steder å dra. Vil ikke at venner og familie skal finne ut om dette. Jeg lurer på om tiden er inne for å gå fra hverandre? Når vet man at man bør gå fra hverandre? Har selvfølgelig ikke lyst til det. Men er ufattelig deprimert pga hele situasjonen. Hva er best for barna? Er det sånn pga graviditeten og vil det bli bedre etter fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å få barn kan være en kjempebelastning for forholdet. Lite søvn like så...

Gå i samtaleterapi. Og sett av en kveld i uken til å gå på kino og spise (kanskje også krangle litt og få ut litt guffe!?) sammen imens noen passer 3 åringen nå før barn nr 2 kommer.

Skrevet

Man kan gå fra hverandre når man har prøvd ALT, og når BEGGE to er enige og kan si: "jepp, vi har prøvd alt, og jeg vil være alene", med god samvittighet !!

Anbefaler deg sterkt å ta kontakt med familievernkontoret for samtaler. Tenker dere bare har gått dere vill i småbarnslivet... ;))

Kommunikasjon er ALT !!

Skrevet

Takk for gode råd!

Jeg ser jo at det er mye vi fortsatt kan og må gjøre. Vi hadde en skikkelig lang og god diskusjon her i helgen og det lettet noe på trykket. Det er desverre sånn at det blir liten tid til hverandre og til å snakke skikkelig sammen. Da må vi ta oss tid, før det er for seint!

Skrevet

Det finnes mange bra bøker om temaet, søk litt på internett, Vi har også problemer og heg har lest en del etter at vi fikk trøbbel, har lært uendelig mye om meg selv, om kommunikasjon, om faretegn i ekteskapet og noen teknikker for å løse opp i problemene. Problemet vårt er forøvrig at han ikke elsker meg lenger, så ikke så lett å lese seg til løsninger på det, men uansett så har jeg skjønt hvorfor ting har blitt som de har, også kan jeg kanskje unngå det i et eventuelt senere forhold eller dersom vi greier å lappe ting sammen igjen. Ikke gi opp!

Mye bra engelske nettsider, til og med Dr. Phil sin side har mange nyttige råd. Og du, start med DEG SELV. Du er den eneste som kan ta tak i deg selv. så får du være den som starter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...