Gå til innhold

Tips til gode tøfler hjemme og i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til bruk i vinter til en aktiv gutt som nå er 16 mnd.

Hjemme regner jeg med at jeg kjøper Robeez booties med ullfor. Hadde disse forrige vinter og var fornøyd med dem. Men er de like gode når barnet har begynt å gå?

I barnehagen bør han nok ha noe annet, for gulvet er både hardt og kaldt. Forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemme bruker vi helt streite skinntøfler uten for fra Nøstebarn.

I barnehagen foretrekker de sandaler for at foten skal puste. Jeg kjøper den for gutten får skikkelig illeluktende føtter når han bruker sko for mye.

Jeg fant veldig fine Skofus tøfler i fjor, de kunne passet for din sønn. De var i filt, med gummisåle som hadde pustehull i, veldig varmt og behagelig.

Skrevet

I barnehagen ville jeg gått for ssandaleer framfor tøfler som fort blir både varmt og klamt

Ellers foretreker vi "tøffelsokker", dvs sokker med skinnsåle. Slike man får for en billig penge på f.eks HM

Skrevet

Takk for svar!

Flere?

Skrevet

fysj og pføy sikkert, men crocs er faktisk ganske ok!

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage og vil si at personalet stort sett alltid foretrakk at ungene hadde på sandaler. Det er så mange tøfler som lett blir sparket av og de kan bli litt slitsomt å hjelpe 15 barn av og på med tøflene liksom! :) Jeg anbefaler sandaler i barnehagen, fordi de sitter godt på bena og de lufter bra! Ta heller en tynn ullsokk utenpå stømpebuksa om vinteren.

Skrevet

Ja, har faktisk tenkt tanken fordi jeg er veldig fornøyd med mine egne. Men vil tro de sitter for dårlig på til så små barn? Og så er jeg litt usikker på om de kan inneholde stoffer som ikke er så gunstig for barn. Siden de jo har en tendens til å gnage litt på ting fortsatt..

Skrevet

"turnsokker", de litt tykkere til 50-60 kr på H/M og Lindex er gullfine. Sitter på hele dagen, er gode og varme nok og blir ikke klamme heller. Sandaler og "skolignede" tøfler liker jeg ikke å ta på de når jeg ikke må (når de ikke er ute, altså) da foten bør få utvikle seg uten sko og faste rammer mest mulig.

Skrevet

Jeg har ikke så god erfaring med slike turnsokker siden mini veldig lett blir klam på foten. Mulig den kan funke, men siden han blir så klam, måtte de jo blitt vasket ganske ofte. Derfor tenker jeg at Robeez eller andre skinntøfler uten faste såler og ting som strammer er bedre..

Skrevet

Ja, det er jo ikke en fast "såle" som i en sko, men som i robeezen din. Bare litt varmere siden den har en tykkere bommulsstrømpe i tillegg.

Begge mine har hatt noen skikkelig klamme fotelanker, hva er greia med små barn og DET egentlig..?

Skrevet

Jeg bruker fremdeles skinntøfler på gutten min på litt over 2. Mini på 13 mnd, har også skinntøfler. Hadde robeez før men kjøpte sist på shoeszoo.com (fra usa) Til 1/4 del av prisen! Like gode som roobez sine med masse fine motiver:-) Sitter veldig fint på foten og detter ikke av. Vil heller ikke bruke sandaler inne, liker selv ikke å gå med sandaler en hel dag og tenker føttene har godt av å utvikle seg uten sko på også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...