Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Medisinsk abort? Hva med provosert abort, skriver man PA? Kirurgisk, er det KA? EL er eggløsning, den er grei;) Og TR, tante rød (teit ord for det) Andre jeg burde kunne eller??
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 MA er når fosteret dør i magen, men ikke forløses, da må man jo gjøre en medisinsk abort. Kirurgisk abort har jeg ikke hørt noen forkortelser på, heller ikke provoseert abort. UL er ultralyd og det er forkortelse på urinveis infeksjon også.. Mener å huske at listen ligger inne på Bli Gravid forumet! der er det full oversikt
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 MA = missedd abortion. UVI 0 Urinveisinfeeksjon
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 SA - spontanabort MA - missed abortion (ungen dør, men kommer ikke ut) UVI - urinveisinfeksjon Man skriver bare abort for provosert abort (har ikke hgørt noe annet, ikke om kirurgisk heller) EL - eggløsning Også har de en eller annen forkortelse på dagen man skal få mensen, men husker ikke hva det var eller hva det stod for.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 dagen for mensen: IKM (innkommende menstruasjon)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 Haha!! Innkommende?? Jeg trodde det var ikke kommende menstruasjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå