Gå til innhold

Ang bryllup! Dere som har giftet dere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren fridde i går :) Planer om NÅR bryluppet skal stå, har vi ikke kommet til, er bare enige om at vi skal spare penger en stund..

Med vår intekt (jeg er gravid nå) så regner vi med å kunne spare rundt 2000-3000 i månden :)

Vil gjerne høre fra de som har vært gjennom det hele, hvor mye kostet det dere alt i alt?

Vi skal bruke kirken vi sogner til, så da koster jo ikke det noe, men vil jo gjerne ha litt stil over det, en fin brudekjole, lokal, mat, osv..

Hvor lang tid brukte dere på planlegging av lokal, gjester ol?

Og, noen som har hatt vinterbryllup? Er det vi ønsker, så vil bare høre om noen vet hvordan det er, sånn i forhold til kulden ol :)

Vi er jo ganske så unge fortsatt, så er ikke slik at giftemålet må stå de neste 3 årene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte planleggingen av vårt bryllup tidlig i mars og bryllupet stod 19. juni i år. Det var 3 mnd med intensiv planlegging og sparing, men vi hadde mye flaks med oss med tanke på at ting og folk var ledig for oss.

Bryllupet vårt kom på 102,000 kr om jeg skal være helt nøyaktig. Dette var da med 4-retters middag og vin til 35 gjester + fri bar, masse pynt og stæsj, antrekk, sangere i kirken, trompetist til inn og utgangsmarsj, profesjonell DJ, bartender, frisør, blomster, kaker og alt annet som hører med i et bryllup.

Skrevet

Gratulerer med forlovelsen! Siden dere har 3 år å planlegge på, så begynn med å spar, så ser du etterhvert hvor langt dere kommer.. Har dere 70000,- om 3 år, så bruker dere det.. :)

Skrevet

Oi, det var da også en pris! Tror ikke det er noe for oss, vil jo ha stil over det, men har ingen paner om 4-retters middag (holder med 3. hehe) og div av det du nevner :)

Men er moro å kunne se prisforskjellen som vil komme opp her!

HI

Skrevet

Blir jo så vi må bruke det vi får spart opp, men tengte å se forskjellen på bryllup, hvor mye dere andre betalte, og hvor mye dere fikk ut av summen :)

Skrevet

Åkei! :) Vi brukte i underkant av 25000,- veldig enkelt bryllup, med kun nærmeste familie som gjester, en nydelig middag og en koselig fest etterpå. Vi var 25 til sammen, akkurat passe for oss! :)

Skrevet

Om jeg regner opp de gjestene vi kommer til å ha, så sitter vi nok med ca 20-25 gjester.

Tanker rundt det er en middag med 3 retter, brudekjole og dress, frisør, blomster (pynt og bukett), sang i kirken, musikk til festligheter, vin til middagen, kake. (sikkert mer, men er det vi kommer på)

Har heller lyst på å ha en festerlighet hvor det ikke blir for stivt, men fortsatt minnerikt.

Vi synes det er greit å tenke over det nå allerede, for da blir det ikke så alt for mye stress når planleggingen virkerlig starter..

HI

Skrevet

Vi hadde 70 gjester og brukte 75.000,- på bryllupet.

Mat og drikke var det som kostet dessidert mest, selv om jeg synes vi fikk mye for pengene.

Blomster kjøpte vi inn fra grosist. Vi fikk hjelp av venner til å lage oppsatser og brudebukett.

Kaker bakte vi selv.

Jeg giftet meg i bunad. Det kom på 7000,- ekstra, + 800,- for å leie en gammel brudekrone.

Mannen lånte dress av sin svoger så han trengte bare kjøpe nye sko.

Vi hadde ikke levende musikk i selskapet, bare i kirkn.

Invitasjoner gjorde vi veldg enkelt. Det kom ikke på mer enn et par hundre kroner, hovedsaklig til frimerker.

Noen tusen brukte vi også på transport av gjestene. Vi betalte minibuss til og fra flyplassen (mange gjester fra utlandet) og mellom overnattingssted og kirke/selskapslokale. Vi arrangerte også en tur med servereing dagen etter for de som kom langt unna fra. Det kostet også litt. Det samme gjorde "festen" dagen før bryllupet, selv om det bare var suppe og øll/vin.

Fotograf brukte vi heller ikke penger på.

Skrevet

3 år ja da har dere evt god tid å spare ;)

Men det er vanlig at foreldre på en av siden eller begge siden deler på noen eller mye av utgiftene til bryllupet. du kan jo høre med dem ? ;)

vi brukte dette til 35 personer :

blomster til bord/kirken samt brudebukett: 1500,-

brudekjole : 3000,-

brudesko: 500,-

Cape` pga kaldt vær: 600,-

tiara: 300,-

bordkort, strømpebånd blått, gjestebok : 300,- totalt

gaveeske til per pers på bordene: 350,-

ballonger med just married motiv: 78.-

kirken gratis siden vi holder til denne.

fisør : 400,- kr (krone/tiara som festet i håret)

Aperitif (uten alkohol hos oss) 1225,- (35 pr pers)

koldtbord uten dessert: 13000,- til 35 pr. (375 pr pers)

kaker : 1000,-

brus: 2500,-

ertesuppe med brød til nattmat: 3000,- (99 pr pers)

festlokalet 1500,-

taler og sanger ca 100-200 siden vi kopierte hjemme.

takkekort og invitasjoner kommer i tillegg.

TOTALT ca: 30 000 ,-

ps . disse sidene syntes jeg var kjekt til bryllupet :

decorium.no

kreativbryllup.no

finn.no til brukte bryllupsting evt.

Skrevet

meg anonym 16:43

Fotograf brukte vi ikke. Gjestene betalte selv buss,bil til kirke og til middagen.

Skrevet

Hei vi hadde 57 gjester 3 retters middag og fri bar. kostet ca 60 000 for alt.

Da kjøpte jeg ny kjole og mannen leide sjaket. Vi fikk ikke noe rabatter noen sted. Men vi fant selskaps lokale som vi kunne ha med drikke selv.

Så vi planla bryllypet ca i 2 år . handlet litt sprit når vi var i utlandet osv.

Synes vi fikk mye for pengene.

Dette var ink. fotograf innbydelser og takkekort og. Fotograf sok vi etter anbud. Dyreste var middagen den var vel på 38 000. Kjole til 10.000. lokalet kostet vel 4/5 000. Tror ikke jeg hadde kjolen med i regnestykket vårt ser jeg.

Men vi delte summen på 3 og spleiset med foreldrene mine og svigers.

ønsket oss penger til bryllupet og fikk en fantastisk bryllupsrese til usa og cruise i caribien

Skrevet

Vi skal gifte oss nå om et par mnd og hele herligheten kommer på 160 000 :-S

Men, vi føler det er verdt det da..

Skrevet

Hvorfor frir han nå om dere ikke kan gifte dere før om 3 år?

Bryllupet bør stå senest 1 år etter at man blir forlovet. Alt annet er bare teit.

Skrevet

Vi brukte ca 75 000 på vårt bryllup.

Giftet oss et år etter forlovelsen,sparte opp penger i løpet av det året,og begynte planleggingen ca 6 mnd før bryllupet sto.

Vi hadde 50 gjester.

De 75 tusen gikk til:

Dress og sko til mannen++

Brudepikekjole og sko til jenta vår

Undertøy/sexy "nattøy"

Smykker,veske og sko til meg(fikk brudekjole i gave)

Gifteringer(kostet 20 000)

Blomster,brudebukett,brudepikebuketter og knappehullsblomster

En kjole til til meg(byttet utpå kvelden)

Forlovergaver

Frisør(m/sminke og negler)

Leie av lokale(hotell)

Middag(Forrett,mellomrett,hovedrett,dessert,kaffe/kaker og nattmat)

Fri bar

Musikk

Bryllupskake

Leia av hotellrom 1 natt(til meg og mannen)

Bordkort,menykort,gjestebok,engangskameraer + div pynt.

Syntes ikke det var så ille,og det var absolutt verdt det:)

Fotograf slapp vi å betale for,da vi kjenner en god en;)

Skrevet

Gratulerer så mye!:)

Min kjære fridde til meg på nyttårsaften, og i slutten av februar giftet vi oss...:)

Vi valgte å ha ett lite bryllup med bare helt nærmeste familie og venner (ca. 45 gjester)...

Jeg hadde en skreddersydd kjole som jeg bestilte med ei flink dame fra Kina, var veldig fornøyd med resultatet, akkurat sånn som jeg kunne tenke meg:) I tillegg hadde jeg en fin fuskepels-cape som jeg tok på meg når jeg gikk ut fra kirken ,siden det var ganske kaldt ute...:) Mannen min fant seg faktisk dress og skjorte på Dressmann av alle steder, så det ble jo en billig handel...;) Så kjøpte vi så klart nye sko...;) I tillegg kjøpte vi dress ,skjorte og sko til guttene våre som var brudesvenner...:) Tilsammen brukte vi ca.10.000 på klær:)

Vi hadde selskapet på en fin restaurant (de stengte lokalet for andre gjester), og hadde tre retters middag med forskjellig vin til hver rett. I tillegg hadde vi kaker, kaffi +cognac/baileys...:) Vi betalte alt gjestene ville ha av drikke hele kvelden(brus,kaffi, øl,cider, vin, cognac,baileys++, vet att mange bruker å begrense det når de feirer på restaurant/hotell o.l.) Tilsammen kom mat og drikke på rett under 20.000, så det var egentlig en positiv overraskelse...;) Trodde det kom til å bli MYE verre...

Jeg hadde bare en veldig enkel ,liten bukett og brudgom, forlover og min far hadde helt enkle knapphullsblomster. Vi hadde i tillegg litt blomster til kirkepynt,men svigerinnen min pyntet kirken, så blomstene kom på ca. 1000 kr...:)

Vi brukte også kirken vi sognet til ,så betalte ingenting for det...

Brukte vell ca. 2000 på andre forbredelser (hadde en liten "gavepose" til hver gjest+ att det kostet litt å få laget til sanghefte).

Men vi hadde iallefall ett billig bryllup...33.000 kr. ca...:) Selv om vi gjorde alt akkurat sånn vi ville...:)

Også leide vi suite på hotell til bryllupsnatten, hvis vi skal regne med det;) Den kostet rundt 6000...

Skrevet

Forresten...

Mange av de 45 gjestene var små barn, som fikk spise gratis;)

Og som dro hjem på kvelden, når de voksne begynte å drikke alkohol... Var altså ikke så mange som drakk alkohol på den regningen på 20.000...;)

Så ,kom jeg på...Tre etg. bryllupskake. kostet 2000 kr.

Men det var veldig, veldig unødvendig å kjøpe 3 etg. kake til så få gjester. Var bare begynt på den ene etg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...