Gå til innhold

Søvn: er dette vanlig for en 3åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 3åring som alltid har vært glad i å sove, et typisk b-menneke.

Hun som mye som baby, men jeg tenkte det sikkert ga seg når hun ble litt eldre.

Hun sover fra 19 om kvelden til 9-10 om morgenen (i helgene). I ukedagene vekkes hun kl 8.

På dagtid sover hun fra 12-13.30. VI forsøkte nå i sommer å kutte ut duppen på dagtid, men det fungerte rett og slett ikke.

Er det vanlig at en 3åring sover så mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldig du som har en som sover så pass lenge i helgene, skulle ønske det var meg:-)

Har også en treåring somhar vært glad i å sove, men har avtatt etter at hun fylte 3. Nå sover hun fra 7 om kvelden til 8-9 på morningen

Noen ganger har hun seg en dupp på rundt en time midt på dagen, uten at det ødelegger for nattesøvnen

Skrevet

Alle mine barn har sovet sånn. Minstefrøkna, som nå er er 2 1/2 år sover fra 19 til 11, hvis hun ikke blir vekket i helgene og kan fortsatt sove to timer på dagen... I ukedagene blir hun vekket 7.30 og er dødstrøtt! Helt normalt hjemme hos oss! :-)

Skrevet

Bra å høre at det er flere som har det sånn. Venninnen min mente jeg måtte ta henne til lege å sjekke at hun var helt frisk??

Skrevet

Det har jeg fått høre også. At jeg burde sjekke jernlagre osv, og det har jeg også gjort og ingen av mine barn har mangel på noe som helst, bare gode sovehjerter! :-)

Anonym 14.46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...