Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Hvis jeg sender en email til en person for å informere om noe, men ønsker å være anonym, kan de spore IP-adr til maskinen som er brukt? Bruker da mailkonto a la hotmail. Håper noen vet dette:)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Ja, de som har greie på det kan det.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Ja man kan det, men det er ikke akkurat at hvem som helst kan spore opp ip adr. din. Det finnes programmer som gjør at man kan finne ut hvilken by (eller nærmeste by) mailen kommer i fra, som er rimlig enkle å få tak i. Men å finne ut nøyaktig hvor/ eller hvilken pc den er sendt i fra er mye vanskligere, og det er få som kan.
Gjest ->>- Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Nei. Privatpersoner kan ikke gjøre det uten å gjøre noe ulovlig (og forholdsvis vanskelig). Politiet kan få utlevert denslags opplysninger, men ellers er de taushetsbelagte.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 Jeg var i utlandet engang og gikk inn på en blodd (en åpen interiørblogg) da sto det plutselig på bloggen "det er en besøkende fra Berlin her inne nå". Huff, det synes jeg var litt ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #8 Skrevet 11. september 2010 Det finnes jo på mange blogger da:) Det er et program som er lett å få tak i, har heller ikke hørt at det er ulovlig som bare forteller deg hvilket land/by besøkende er i fra. Er ganske vanlig å ha det på blogger og det finnes på mange norske blogger også. (kan jo velge om jeg vil ha det på min om jeg vil)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå