Gå til innhold

Dere som har hatt sa/ma. Hvor fort prøver dere igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvor langt var dere på vei når dere mistet?

og er det noen som veit hvor lang tid det tar før hcg er ute av kroppen?

jeg mistet på søndag for snart en uke siden. Var da 5+2. Blodprøve mandag 508. Torsdag 553. Hvorfor stiger det enda?

og 1000kr spørsmålet....hehe. har lite peiling på dette.... men, kan man bli gravid før hcg er ute av kroppen??? sikkert dumt spørsmål men....

mye spørsmål men håper noen kan svare meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med engang :) Har hatt 2 på rad så gyn anbefalte å vente dersom vi ikke var mentalt klare ennå, men han hadde ingen argumenter ifht den fysiske biten så da gjør vi hvertfall ingenting for å forhindre det.. Er utålmodig så det holder og har lange sykluser så da har vi valgt å ta sjansen :)

Første gangen, i juni, var jeg 6+2 og andre gangen, i august, var jeg 6+3. Kroppen har ordnet opp selv begge gangene.

Første gangen hadde jeg positiv test 10 dager etter, og sjekket ikke noe mer, fikk da EL på dag 29. Denne gangen hadde jeg knall positiv test på dag 6, svak positiv på dag 10 og positive EL tester 11,12 og 13. De har vært negative etter det så da antar jeg at alt hcg er ute. Gyn tok en kontroll-hcg av meg for sikkerhetsskyld siden jeg testet pos så lenge, ikke hørt noe fra han så da antar jeg at den var lav.

I forhold til det siste spm ditt så har jeg lurt på akk det samme sjøl og er akkurat like klok nå :) Men vil kanskje anta at hcg må være ute,hvertfall veldig lite igjen, for at kroppen skal skjønne at den må starte på nytt..?

Er på dag 16 jeg nå så det begynner å nærme seg litt mer hvertfall :)

Krysser fingre og tær for at alle gode ting er 3 :)

Skrevet

Hei, jeg mistet i såkalt blighted ovum(BO) fredag for to uker siden. Jeg fikk utskrapning. Da var jeg 7+4. Vi har tenkt å vente til etter første mens før vi prøver igjen, etter anbefaling fra sykehuset.

Jeg tror jeg ville anbefale deg å oppsøke lege over helga, for symptomene mine var lik dine. Hcg var mye høyere, på 11000 før aborten - den steg til 15000 på 5 dager, og det var for lite. Hcg skal doble seg hver andre dag hvis du er gravid, og den skal halveres hver andre dag dersom du har abortert. Denne stigningen fortsetter fram til 12. uke før den stabiliserer seg. Kan det være at du også har en BO? Ved en BO (graviditet uten foster), vil hcg-nivået stige sakte men sikkert - jeg vet faktisk ikke hvor lenge man kan gå å være gravid på den måten.

Jeg mener virkelig ikke å skremme deg, men tror jeg ville tatt en sjekk på den der altså. Iallefall kan det være at du er gravid enda. Jeg vet at enkelte har veldig lavt hcg-nivå under hele svangerskapet, og det kan jo selvfølgelig gjelde deg også. Og ja, du kan bli gravid igjen før hcg er ute av kroppen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...