Gå til innhold

Blir det helt feil av oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil gifte oss.

Ingen av oss drikker alkohol.

Er det mulig å ha en god fest med god stemning selv om det er mangel på alkohol?

Vi har ikke akkurat masse penger her heller.

Men det er veldig viktig for meg at alle trives, har det bra og morsomt. Hva hadde dere syntes om en fest uten alkohol?

Blir det litt kjedelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kanskje servert vin til maten, fordi det setter liksom en god prikk over i'en på en skikkelig god middag, om du skjønner. Men det går jo ann å begrense det, selvsagt, og kun ha alkhol til middag. 2 glass på hver, f.eks

Skrevet

Ja, bryllup uten alkohol blir tragisk og kjedelig. Ikke fordi folk skal drikke seg dritings men bli i godt humør! Og det hører liksom med!

Skrevet

Vin til maten og cognac (mulig skrivefeil) til kaffen er ikke noe problem. Men jeg liker ikke fulle folk. Så om det ikke blir mer enn det? Nå vet jeg ikke hva som er "vanlig" heller jeg da

Skrevet

Det er det i skal ha ivårt bryllup. Drikke til maten og kakene! Ferdig med det :)

Skrevet

skal dere ha mange gjester? Og hva skal dere servere?

Litt nyskjerrig her kanskje, hehe.

HI

Skrevet

Jeg har vært i alkoholfritt bryllup. Dette var fordi familien til bruden var litt "relijøøøse". Kjedelig, men, greit nok..

Skrevet

Vi var i et bryllup i sommer helt uten alkohol. Det er ikke så uvanlig det. Mange avholds her på sørlandet, og jeg ser ikke noe poeng i å servere alkohol dersom hverken bruden eller brudgommen drikker ;)

Skrevet

vet om flere som har valgt uten. ikke noe problem:-) man er ikke der for å drikke men for å feire dere. hvis deres venner/familie klager på det er de ikke mye å spare på;-)

Skrevet

Kommer jo litt ann på hva slags fest dere skal ha også da..

Skal det være en enkel middag med nærmeste familie hadde ikke jeg reagert på at det ikke var alkohol. Skal det være låvedans med masse venner, levende musikk, dans hele natten osv ville det gått litt trått uten alkohol tror jeg.

Jeg drikker ikke alkohol selv, men ser jo at mange trenger dette glasset i hånda for å i det hele tatt klare "mingle" og snakke med folk. For å åpne opp litt, løsne på tungbånd og dansefot ville jeg nok servert noe alkohol. F.eks to glass vin til maten og et glass strerkt til kaffen, ville nok også hatt en slags bar så de som ville kunne kjøpt seg en øl eller et glass vin utover kvelden om de ønsket.

Skrevet

Jeg har vært i bryllup både med og uten alkohol, og må si at stemningen kommer mer an på gjestene enn om de drikker eller ei....

Synes ikke dere skal servere alkohol, om dere ikke drikker selv.

Skrevet

De gjestene som liker alkohol kan vel fint ta det med seg selv ?:) Når man ikke har så mye penger syns jeg det er en fin ordning. Håper du får et fint bryllup!

Skrevet

Var i et alkoholfritt bryllup, dvs, det var vin og øl til maten, så var det stopp. Var dødsens kjedelig, og de fleste som var tilstede, gikk rundt i krokene og drakk i smug. De fleste hadde med seg noe på innerlommen for å si det sånn:)

Skrevet

Utrolig teit å gå å drikke i smug?!?!?!?!

Sikkert de samme som klikker i vinkel av andres kjolevalg osv... =(

Skrevet

Jeg synse god drkke hører med til god mat. Vin og øl hører med til et festmåltid.

Hva har du tenkt å servere til maten? vann?

Skrevet

Hvis dere vil ha et alkoholfritt bryllup, så kan dere selvfølgelig gjøre det. det er deres valg, og deres dag.

Men å ikke servere alkohol fodi man selv ikke drikker det, synes jeg blir merkelig. Jeg drikker ikke brus, både fordi jeg ikke liker det og fordi jeg ikke liker hva det gjør med kroppen og tennene. Men jeg serverte jo selvfølgelig brus i vårt eget bryllup forid jeg vet at endel av gjedtene drakk det både til amt og som tørstedrikk

Skrevet

Nei,det blir ikke feil side dere ikke drikker selv. Det er jo tross alt deres dag. Det blir kanskje ikke så livlig som mange er vandt til i bryllup, men det er DERES bryllup =)

Skrevet

Kjedelig i et bryllup uten alkohol? Man klarer vel fint å skape stemning selv? Dette er en hyllest til brudeparet, en feiring av ekteskapet, ikke en fyllefest. Må si jeg blir litt bekymret når folk må smugdrikke i et bryllup. Klarer man seg ikke igjennom en kveld uten alkohol så burde de oppsøke hjelp! Hører AA skal være et bra tilbud............

Skrevet

Syns personlig det er kjedelig med alkoholfritt bryllup, men samtidig er det deres dag og dere som bestemmer:)

Var i et alkoholfritt bryllup i sommer.....langdrygt og kjedelig. Brudeparet forsto ikke hvorfor folk begynte å tenke på hjemreisen i elleve-tolvtiden på kvelden, men da var de fleste egentlig lei og fornøyd.

Ingen som snakker om flatfyll, men noen glass tilo mat og kaffen syns jeg selv jaffal er litt hyggelig. Hver sin smak.

Skrevet

Jeg synes at det uansett skal være brudeparet som bestemmer hvaslags fest de vil ha, det er tross alt deres dag. Så det får jo være opp til dere.

Personlig ville jeg nok uansett servert vin/øl til middagen, og evt likør/konjakk til kaffen. Man kan jo holde seg til to enheter til middagen, og en enhet til desserten feks., hvis man vil begrense alkoholinntaket.

Vi skal kun stå for drikke til maten den dagen vi gifter oss, men det er fordi vi ikke har råd til åpen bar. Men da skal vi ha festen et sted der folk kan ha med alkohol selv i tillegg, hvis de ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...