Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Noen som har god glasur til sjokoladekake i langpanne?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 DSunn er den ikke, men god ;-) 4dl melis 75g veldig myk/ halvsmeltet margarin ( IKKE flytende) 1ss vaniljesukker 2-4 ss kakao ( alt etter om man bruker bake eller vanlig kakao og hvor mørk og kraftig man vil ha smaken) ca 3 ss sterk kaffe ( eventuelt appelsinjuice) Bland alt godt, juster kaffen ved å tilsette litt etter litt til du får ønsket konsistens. Den skal ikke være flytende, men smøremyk. Husk at hverken kaffe eller margarinen skal være varm, men knapt lunken, hvis ikke blir glasuren fort kornete og skiller seg.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 500 g melis 2 ss kakao 100 g smør 1 egg 2 ss kaffe 1-2 ss vann band det "våte" først, og så malis og kakao... denne er veldig god:)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 11:54, den bruker jeg også,knallgod Pleier å lage den å spise bare glasurn hvis jeg er godtesyk og ikke har noe anna
Tulla med tre små Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Skal faktisk akkurat til å lage sjokoladekake nå! :-) Jeg pleier å smelte 30 g margarin, tar gryta av ovnen og brekker oppi 1-2 store plater med sjokolade (melkesjokolade, firkløver, el.l) alt etter hvor stor kaka er. La det stå og smelte på ettervarmen. Rør inn 1/2 dl melk sånn ca og melis til passe tykk og blank. ca 300 g tror jeg. Tar det i grunnen bare på feelingen. Kjempegod!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå