FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 11. september 2010 #1 Skrevet 11. september 2010 Lillebop begynte i ny barnehage i august og har hatt flere uhell i uka siden hun begynte der. Hun ble 3 år i mai, og har vært bleiefri i 1 år og 3 mnd. Hun har ingen uhell hjemme, bare i barnehagen, og det kommer både tiss og bæsj. Hun hadde en periode i vinter også, med mange uhell (da stort sett bare tisseuhell). Dette var en periode da det begynte mange nye småbarn/babyer i den gamle barnehagen hennes, men da reagerte hun med uhell både hjemme og i barnehagen og det gikk over etter ca to uker. Hun sier heller ikke i fra til personalet når hun har bæsjet/ tisset på seg. I går hadde hun gjort i buksa når jeg kom og hentet henne, og det var tydelig at det var en stund siden det hadde skjedd for det satt godt fast:( Hun blir jo selvfølgelig veldig sår av å gå slik, men når hun ikke sier noe er det ikke så lett for personalet å merke noe. Jeg har inntrykk av at det stort sett skjer når de er ute. Er det noen som har opplevd dette som kan gi oss noen gode råd for hvordan vi skal håndtere situasjonen?
♡ A & E ♡ Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Er nok lurt at personalet begynner å ta henne med på toalettet fast et par ganger om dagen for å prøve å forhindre uhell. Er det fordi hun går alene eller er det fordi hun glemmer seg når hun leker? Om det er fordi hun går alene er det jo viktig at de ansatte hjelper henne inn i lek, prøver å få henne trygg etc. Ta en snakk med barnehagen og lykke til
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 11. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2010 Jeg snakket med personalet da problemet begynte (dvs 2.uka i bhg), og de skulle ta henne på do til faste tider. Jeg er ikke sikker på om det har sklidd helt ut, eller om de må gjøre det enda oftere. Muligens er de ikke "strenge" nok med henne, i den forstand at de spør om hun må på do isteden for å bare ta henne med på do. Hun går nok noe alene, hun er nok litt enstøing, men jeg tror hun leker endel med de andre også. Uansett tror jeg kanskje hun har en litt liten rolle og ikke så høy status i leken, slik at hun lett kan miste sin "plass" ved å forsvinne i et par minutter. Huff, jeg er litt bekymret for hva dette problemet gjør med hennes sosiale status i barnegruppa også, hun har litt problemer med å passe inn, og vil helst leke med de store barna selvom hun går på småbarnsavdeling, det blir sikkert ikke akkuratt lettere å få innpass i gjengen med våte bukser:( Jeg bør nok snakke med personalet og be dem om å ta henne på do enda oftere enn de gjør, og også å følge litt med på atferden hennes slik at de fanger det opp dersom uhellet har vært ute. Er det noen andre triks som funker mot slikt? Noen som kan berolige meg og si at det er helt vanlig og at det kommer til å gå over snart?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå