Gå til innhold

Står mannen din opp med barna? Frivillig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min sover så tungt, at han hører nesten aldri at datteren vår er våken, verken på natta eller på morgenen. Jeg våkner, og hører hun skrike og mannen min bare snorker.

De gangene jeg vekker han så går han inn å henter henne, og tar henne med inn i sengen til meg og går selv å legger seg på sofaen å snorker videre. (de dagene vi har fri)

så jeg får aldri sovet lengre enn 6- max 7. men det er kanskje slik når man har fått barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spark ham ut av senga og si han må stå opp med barna!

Så kan du lukke øynene og sove en stund til :)

I helgene og i ferier så har vi annenhver dag da vi må stå opp med mini..han våkner i 6-7 tiden hver dag.

Han har og godt sovehjerte, så her er det en albue i siden eller en fot som sparker ham bak :P

Skrevet

Det er stort sett mannen min som står opp, for jeg er stort sett et vrak på morran.. =( he he, men i går var han på fylla, så i dag var jeg "snill" og lot han sove, og han skal få sove så lenge han vil =)

Vi avtaler alltid kvelden før, så blir det ikke diskusjoner.

MEN mannen min vil stort sett stå opp ;)

Skrevet

hehe, ja jeg får bli litt strengere, men føler jeg må bli skikkelig sur og "vanskelig" for å få sove litt lengre en sjelden gang.. og da får jeg jo ikke sove igjen hvis jeg må krangle meg til det

hi

Skrevet

Min mann står opp hver dag han er hjemme, trenger ikke spør engang :)

Og han er hjemme en mnd og borte et par uker, så jeg får nesten dårlig samvittighet at han alltid står opp. Så snill og god ;)

Skrevet

Her i huset er det alltid jeg som står opp med barna. Men jeg er A-menneske og gjør meg ingenting, mens mann min er ett vrak om morgenen og er ikke brukendes til noen ting da hehehe

Har ikke sovet lenger enn 6 om morgenen i 12 år jeg -ja med noen unntak da. Viss jeg spør han om han kan stå opp så jeg får ligge litt, så gjør han det.

Han gjør så mye for meg på andre plan så det går opp i opp :)

Skrevet

Det høres fælt ut. Mannen min tar seg av mini når som helst, trenger ikke å mase på han engang. Jeg får sove lenge hver helg dersom jeg vil det. Han er så snill, setter aldri seg selv først. I dag sa jeg at han kunne sove ut, da han har stått opp hver helg i flere uker. Selvfølgelig får pappa slappe av når han er sliten. Det er viktig å ta vare på hverandre.

Skrevet

Ja , han står opp.Det skulle da bare mangle , vi var to om å få barn vi tar som regel annenhver dag når vi har fri.Vi er B mennesker begge to.Hadde jeg vært A menneske og sto opp tidlig så er det jo annderledes.da hadde jeg latt han sove hvis han trengte.

Snakk med han om dette , du trenger å sove litt du også.

Skrevet

Et tips: Lag en avtale med mannen din når dere ikke er i situasjonen. Altså kvelden i forveien feks. Eller en fast fordeling. Det har vi, og tro meg: Det er GULL verdt!!

Skrevet

Nesten aldri.. han er omtrent i koma, og når han endeligkommer seg opp er jeg så våken at jeg like gjerne kan stå opp selv :/

Skrevet

Takk for svar,

skal prøve å lage en avtale med han, så får vi se om det hjelper.

takk for råd.

hi

Skrevet

akk, ofte et irrititasjonsmoment!!

nå er han endelig hjemme en lørdag, har jobbet hver lørdag i lang tid nå.

og lørdager er min dag å sove ut på... tror dere jeg kunne få sove ut i dag da? nei.... småen var i sengen, og jeg spurte om ikke han kunne stå opp med henne. og han ber henne gå ut/ned. hun gråter.... da blir jeg forbanna, kaster en dorull rett i ansiktet og går ned med småen.

idag er jeg sint på han, han kan bare være i sengen jeg orker i se han nå.

Men ellers pleier han ikke å være vanskellig med dette. Men har vært litt anspent stemning mellom oss de siste dagene.

Han begynner i ny jobb snart, og da må han ta tbilen. jeg er gravid og må begynne å ta bussen ( dvs 2 busser og komme for sent på jobb) han mener jeg bare kan sykemelde meg. Og gå hjemme frem til termin....

Også snakker han om ny tatovering, en STOR fæl en på ryggen. Med masse romertall (alle sine bursdager) HALLO? er ikke romertall bare super UGLY? jada bare ta 50000 fra våre penger. Drit i nytt kjøkken eller en ekstra bil liksom.... er det rart jeg er SUR?

godt å få ut frustrasjonen på en herlig lørdags morgen!

Takk for at du tok deg tid til å lese min irritasjon.....

Skrevet

Ja de er sort sett han som står opp med ungene i helgen og ellers når han har fri. Han skifter også bleier!

Skrevet

hehe, mye som har samlet seg opp der ja.. Her gikk mannen å kjøpte seg ny bil uten bakseter, og mente vi bare kunne ha bakovervendt barnesete forran.. der det er airbag. så de kan være store irritasjonmonment disse mannfolka.

nå ligger han enda å snorker, og skal hente en bildel i 10 tia, og blir borte resten av dagen da han skal mekke på dritbilen.

hi

Skrevet

Her må jeg bruke 30 min på å vekke mannen hvis han skal stå opp med ungene..Og når jeg da står opp 2 timer senere så går han å legger seg.. UÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!! Roten til mye sinne og frustrasjon.

SÅ nå har jeg sagt at han får bare sove.. MEn aldri lenger enn til kl 10. Jeg GIDDER ikke å bruke tid og energi på denne frustrasjonen lenger.

Jeg står opp med ungene, sender dem i barnehage/skole, så står han opp rundt kl 10 og sitter ved dataen et par timer ( Han studerer på kveldstid 3 dager i uka) Jeg tar ungene på natta (yngste våkner fortsatt 2-3 ganger)

Det er generelt sett skjev arbeidsfordeling i hjemmet.. Og hos den som sitter med hovedvekten av arbeidet så er opparbeidet MYE frustrasjon..

Han skjønner ikke at jeg klager.. for det er jo bare å mase på ham (hans ord) MEn jeg GIDDER IKKE MASE, GIDDER IKKE BLI SINT!

SÅ da sitter jeg heller skuffet tilbake og føler meg lurt av den mannen som det første året stilte masse opp og der vi var et par som tok hensyn til hverandre. Han sier også han er lei av å mase, fordi jeg aldri orker å ha sex når kvelden kommer.. JEg har stavet det ut i klartekst at mer hjelp vil resultere i en mer opplagt kone.. AHH.. sååå romatisk vi har det

(et hjertesukk)

Skrevet

Hos oss er det jeg som står opp nesten alltid. Sover lenge hvis jeg har vært ute om kvelden, men ikke til vanlig.

Jeg er et A-menneske som tilvanlig står opp rundt 6 og legger meg mellom 2230 og 2330. Det gjør jeg i helgene også.

Mannen jobber 3 skiftsturnus og sover svært uregelmessig.

Han tar seg av alt som skjer om natta da, og det er ganske mye her i gården.

For oss er det en grei løsning. Jeg sover omtrent 7 timer i strekk hver natt og er uthvilt og fornøyd.

Skrevet

huff, her er det mannen som står opp i helgene. Ungene leker selv helt til han står opp, så kommer jeg etter i 11-12. Må få gjort noe med det, for jeg har så dårlig samvittighet, men jeg er så vrak om morgenen at jeg ikke klarer å tenke klart...

Skrevet

Jeg sliter mest med å våkne om natta. Hvis datteren vår f.eks. våkner kl. 02-03 og maser om smokken eller noe, så sover jeg som en stein, og mannen min må alltid ta det.

Det vi gjorde var at jeg noen netter sov inne hos datteren vår (i perioder hvor hun våknet mye), slik at vi kunne lukke dørene i mellom. Da slapp han å bli vekt, og jeg kunne jo ikke unngå å våkne når hun lå rett ved siden av meg å hylte.

Kanskje dere kan prve det? At han sover inne hos barnet f.eks. en av helgenettene hver uke?

Skrevet

han snorker slik at vekker datteren vår om han skal sove der inne, (hum måtte få eget soverom pga dette)

men tanken var god

hi

Skrevet

Ja, hver dag:)

Han er en morgenfugl og er som oftest oppe før ungene uansett. Han kan stå opp i 7-8 tiden, og ungene kommer tuslende alt mellom 8 og 10.

Skrevet

Hver helg..hver dag, hele året...som regel :)

Skrevet

Ja:) Vi har en som synes 5.30-6 er en fin tid å stå opp...og det er stort sett mannen som står opp, så får jeg en time ekstra:)-heldige jeg!!

Skrevet

Vi avtaler kvelden før hvem som skal stå opp med barna eller om vi skal stå opp sammen. Det er nesten fifty-fifty, men jeg får nok sove flest morninger. Jeg sover lett om nettene og står derfor opp om noen av jentene skulle våkne, og det har de gjort en del i det siste, og da får jeg sove om morningen, så sant han ikke skal på jobb.

Skrevet

Her er det jeg som står opp med ungene. Jeg er trøtt, men mannen min er i koma, og ganske morgengretten. Så har funnet ut at det er best og stå opp selv, for alle sin del egentlig. Men..Jeg klarer å sove på dagen, det gjør ikke han. Så når han står opp rundt 11-12, går jeg og legger meg litt, hvis jeg kjenner behov.

Jeg synes det er patetisk og automatisk kalle en pappa som ikke står opp med ungene for dårlig far osv. Kunne ikke tenke meg en annen som far til mine små! Han stiller opp på alle andre måter, han bytter de ekleste bæsjebleier, tar de med ut, stiller alltid opp. Og er en fantastisk kjæreste for meg<3

Ingen er perfekte, men mange kvinnfolk tror de er det. Kunne ikke falle meg inn å svartmale hele mannen min pga EN ting.

Skrevet

Selvfølgelig gjør han det, det er ikke min "plikt" å ta meg av barna, det er begges. Vanligvis tar vi annenhver dag i helgene og ved fri, jeg er veldig fødeklar nå så jeg får ikke " lov " av han å stå opp siden jeg skal snart føde og er veldig sliten av lite søvn om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...