Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Hadde en runde med dotrening da datteren til min samboer var hos hos 2-3 uker i sommer. Dette gikk strålende og hun slutte med bleie både om dagen og natta. Strevde litt med bæsjingen, men vi var sta og ga henne ingen andre alternativer enn doskåla, så det ordnet seg også. Dette er at par måneder siden, og den siste måneden bæsjer hun i trusa istedet for å gå på do. Det viser seg at hun fortsatt bruker potte hos sin mor og i tillegg i barnehagen. Er det virkelig vanlig at dotrente unger blir satt på potte? Så når hun kommer hit starter det med bæsj i buksa, når samværet er omme går hun på do. Neste gang hun kommer på samvær er det på'n igjen. Må vi bare leve med dette til det ordner seg av seg selv? Eller er det noen som har noen gode triks? Både barnehagen og mor synes potte er en god nok løsning.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Skjønner ikke hvorfor hun skal bæsje i trusa selv om de bruker potte? Det spiller vel ingen rolle...? Hmm, skjønte ikke helt dette jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Skjønte ikke helt sammenhengen jeg heller egentlig. Hva med å sette henne på potte hos dere også? kanskje hun foretrekker potte fremfor do? Jeg tror ikke barnet bæsjer i trusa hos dere fordi mor og bhg setter henne på potte altså.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Høres for meg ut som dere var litt for strenge da dere skulle venne av med bleia. Og da ble toalettet deres litt skummelt...tenker jeg. Det er noen barn som sliter med å bæsje på doen. Sånn er det. Da er det vel lurt å ta de litt i dems tempo? Hva er problemet med at hun må bruke potte? Jenta vår var litt sein med å klare bruke doen. Slutta med bleie hellt på dag og natt da hun var to. Men bæsje på do, det var skummelt. Så det ble å ta det over tid. Ikke mase, men minne på, og prøve med gjevne mellomrom. Og så en liten premie. Og hun klarte det jo til slutt. Var litt over tre år. Tror nok det ordner seg. Men viktig å ikke lage en kjempesak ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå