Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Jeg vurderer å gå fra barnefar fordi vi ikke har det bra sammen lenger. Hvordan skal jeg klare meg? Ved fødselen får jeg engangsstønad bare pluss at jeg skal søke sosialstønad. Jeg var litt uheldig å jobbe en mnd ifjor samtidig som jeg var sykemeldt. Håper at sosailkontoret ikke slakter meg for det. Hvis de krever penger tilbake så skal de få det, men kan de nekte meg hjelp? Hva annet kan jeg få for å klare meg økonomisk sammen med en baby og en hund? Barnefar tjener veldig lite og der er ikke mye å hente. Kan sosailkontoret hjelpe meg med å skaffe bolig? Håper på gode svar.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #2 Skrevet 11. september 2010 Om du blir alene med barnet kan du søke overgangsstønad - det er vel det du mener du skal søke på?? Engangsstønaden har du krav på om du ikke har jobbet - om det var sosialstønad du mente du skulle søke på så husk at engangsstønaden også skal gå til livsopphold til deg i den perioden du MÅ ta permisjon.. Om du har jobbet mens du var sykemeldt så regnes det som trygdesvindel og du risikerer anmeldelse og minimum en bot og tilbakebetaling av beløpet du urettmessig har fått utbetalt... Vet ikke hvorvidt de kan nekte deg hjelp nå - men når du får inntekt må du iallefall betale det du skylder.... Sjekk aleneforeldre siden her på dib for å se hvilke andre ytelser du har krav på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå