Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Dette er vel virkelig ikke normalt?? Jeg skulle pusse tennene til stedatteren min i kveld og ser at hun har et stort hull i en jeksel og to mindre hull i to andre tenner. Jeg spør henne om mamma bruker å pusse tennene hennes og får til svar "nei det gjør jeg selv, mamma orker ikke". Kjenner jeg blir helt matt...
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Eh.. hvordan i all verden SER du hull i tenner??
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 Dere får ta henne med til tannlegen og gi mor et tannpuss- og tanntrådkurs
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #5 Skrevet 10. september 2010 Ehhh... Et stort, brunt HULL vel!! Hvordan skulle jeg ellers se det? Røntgensyn? HI
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #6 Skrevet 10. september 2010 "mamma orker ikke" For noe tøys. Typisk sjalu stemor. Mor har opplagt gjort mye for å oppdra et barn som en dag skal bli selvstendig. Flere foreldre burde tenke på dette. Det er for sent å begynne når de er 18. Jeg tror ikke noe på at man SER hull i tennene med det blotte øyet. Det du ser er en uregelmessighet i tennene, det er normalt og ingenting mor kan gjøre for å hindre det.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #7 Skrevet 10. september 2010 6 åringe min pusser tennene selv, hvorfor i all verden skal jeg gjøre dette?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #8 Skrevet 10. september 2010 Selvstendig eller ikke, barn på 6 år skal ha hjelp til å pusse tennene sine. Ikke fordi de ikke er selvstendige, men fordi de som oftest slurver. Og da blir det hull...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #9 Skrevet 10. september 2010 Det er ikke et hull sier jeg jo. Hvis du SER det uten røntgen er det bare en ujenvhet i tannen. Slutt å være så ute etter å ta mor på noe nå...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #10 Skrevet 10. september 2010 HI her. Typisk sjalu stemor?? Nei du, jeg er ikke sjalu, men bryr meg faktisk om disse ungene. Og det har jeg tusen eksempler på at mor ikke gjør. Man må vel få komme med et oppriktig hjertesukk uten å bli stemplet som en sjalu stemor...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #11 Skrevet 10. september 2010 Tannlegen min sa at de egentlig anbefalte at foreldrene pusset/ sjekket pussen til barnet var 12 år!
Hot Midget ! Skrevet 10. september 2010 #12 Skrevet 10. september 2010 Barn skal ha hjelp med tannpuss til dem er 10! Men stemor, synes du/far skal ta det opp med mora, er ikke sikkert dette er sant. Og om det er sant, får mor en viktig påminnelse.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #13 Skrevet 10. september 2010 Det er jo ikke anbefalt at man pusser tennene selv før man er ti, men jeg har nå pusset tennene på sønnen min både morgen og kveld, lenge og vel men han har fortsatt klart å få hull i en av tennene. (og da er det ikke godtespising eller saft som er årsaken)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #14 Skrevet 10. september 2010 Man kan selvsagt se et hull, når halve tannen er brun! Håper virkelig ikke dere har barn selv....
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #15 Skrevet 10. september 2010 Det er egentlig helt utrolig at du kan finne på å benekte at HI ser et hull - utelukkende fordi du selv ikke har sett et hull! *oppgitt* Jeg har sett hull, var min egen tann heldigvis, og det vises. Så små barn bør fortsatt ha hjelp hos foreldrene til å pusse tennene, og det at barnet har hull understreker jo bare dette. Dersom barnet skal gjøre det selv, er det en stor fordel at en voksen pusser over tennene til slutt. Minst mulig hull og sterkest mulig tenner bør være et mål, for barnets skyld!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #16 Skrevet 10. september 2010 http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/munn-og-tenner/munnhygiene-hos-barn-og-unge Står her at du bør hjelpe barnet med å pusse frem til de blir 9-10 år. Men dersom du ikke bryr deg om barnets tannhelse, så er det jo bare å la være.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #17 Skrevet 10. september 2010 Selvsagt kan barn få hull i tennene selv om man er flink med tannpussen, og det er ingen forbrytelse. Noen har dårligere tenner enn andre.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #18 Skrevet 10. september 2010 Mna ser faktisk noen hull med det blotte øyet, jeg har hull i fortanna mi inne nærmest tannkjøttet og det ser jeg når jeg holder et lite speil inne i munnen min. Men jeg tenker og at en kommentar fra en på seks år som sier mamma orker ikke, kan være hentydning til en gang, det trenger ikke være sant alt de sier disse nurka i den alderen. Har selv en sønn som sier på sfo at han aldri får frokost hjemme.... Litt rart når faren smører brødskive hver morgen før han drar på jobb....... ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #19 Skrevet 10. september 2010 Jeg skal høre med storesøsteren hva hun sier (hun er betydelig eldre og "lyver" ikke). Dessverre er jeg 99 % sikker på at hun kommer til å bekrefte det lillesøster har sagt... HI
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #20 Skrevet 10. september 2010 Jenta mi var hos tannlegen, og hadde hull i 3 tenner. Det visste jeg på forhånd, og sa fra når jeg bestillte timen. Tannlegen var særs fornøyd med tannpussen (som vi selvsagt hjelper til med) men hun sa også at det var meget meget vanlig at barn på hennes alder fikk hull i akkurat de tennene. (2 jeksler som står ovenfor hverandre, i underkjeven). Hun sa også at det er veldig vanlig at man får hull i "de samme" tennene på hver side. Hun borra bare det ene, fordi de 2 andre ikke var noe fare. men ja, du ser at det er hull!
Lille-Pernille Skrevet 10. september 2010 #21 Skrevet 10. september 2010 HI Kankje du burde ta dette opp med barnets far? Og om jeg tør spørre, hvorfor hjelper ikke han datteren sin med tannpussen? Kjenner at jeg blir helt matt!!!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #22 Skrevet 10. september 2010 Såklart du kan SE hull i tennene! Tilogmed små hull kan man se! Greit å henge ut HI for noe dere over hodet ikke har peiling på!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #23 Skrevet 10. september 2010 Han kan vel ikke hjelpe datteren med tanpussen når han er hos moren vel.......
Lille-Pernille Skrevet 10. september 2010 #24 Skrevet 10. september 2010 Alvorlig talt. Jeg lurer på hvorfor HI må hjelpe til med tannpuss og ikke barnets far. Greit nok man er snill reservemamma eller hva det nå heter, men jeg blir provosert over "snille stemødre" som henger ut barnets mor uten å komme inn på fars rolle oppi det hele!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #25 Skrevet 11. september 2010 HI her. Jeg pusset tennene til jenta i går fordi mannen min (jentas far) var på jobb. Er det også en forbrytelse? Jeg henger ikke ut barnets mor, jeg skriver anonymt på et anonymt forum, for å få utløp for min frustrasjon. Snakket med jentas storesøster i går kveld og fikk bekreftet at moren aldri pusser tennene på barnet. Og det synes jeg faktisk ikke noe om. Snakket også med mannen min i går og han hadde observert hullet sist jenta var her og skal ringe tannlegen på mandag. Selv om mor har hovedomsorgen er det alltid han som må ordne opp i disse tingene. Og det er veldig tungvint siden han ikke har hatt mulighet til å stille opp på tannlegetimer o.l (de bor langt unna) og barnas mor konsekvent nekter all form for kommunikasjon. Kom gjerne med forslag du Lille-Pernille. Jeg kan selvsagt slutte å bry meg, så er vi helt sikker på at disse barna får et tragisk liv. Jeg kan lukke pengeboken min også, slik at de ikke får være med på ferie heller. Høres det ut som en god idé? Jeg blir oppgitt over alle som skal henge ut oss stemødre som faktisk bryr oss. Det må være lov å kritisere mor og bli frustrert når forholdene er helt elendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå