Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 En trygg og stabil rase. En Rottweiler tispe.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Labrador og golden retriver er hvertfall veldig stabile i hodene sine, og er myke mot små barn. Det finnes jo mange forskjellige som kan passe.. Når dere skal få dere hund, så ta dere tid til å lese om alle hunder DERE føler er aktuele, ta gjerne kontakt med oppdrivere av disse rasene og forhør dere om hvordan hundene er rundt små barn Viktigst er at hunden er stabil i hodet, myk mot barn, men fortsatt ikke for myke, disse har en tendens til å bli avbalansert med årene.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #5 Skrevet 10. september 2010 Norsk buehund. Flotte hunder, rolige, snille og gode hunder (med god og riktig oppdragelse riktignok. man får den hunden man fortjener;)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #6 Skrevet 10. september 2010 New foundlandshund, er familiekjære og barnevennlige hunder.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #8 Skrevet 10. september 2010 Vi har newfoundlandshund, og jeg kan ikke tenke meg en hund som er snillere mot barn. Men den krever MYE pelsstell, og tar STOR plass med sine 75 kilo..
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #11 Skrevet 10. september 2010 Vi har en grosser schweizer sennenhund, hun er veldig avslappet rundt våre 3 små unger, enda de har en tendens til å rive henne i øre/hale uten å mene det, desuten er det jo moro på vinteren, da hun kan dra dem på akebrettet Men de tar litt plass da link til å lese mer: http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=65
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #12 Skrevet 10. september 2010 hehe anonym 2216 hilsen hi Jeg er egentlig litt enig med det, ser at det kan bli litt mye med 4 små og en hund.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #13 Skrevet 10. september 2010 Hvordan i all verden klarer man å gi en hund det den trenger av oppmerksomhet, oppdragelse og kjærlighet når man i tillegg har 4 små unger? Og hvordan skjermer man hunden fra ungene (for det man nok ganske ofte)? Ved å sette den i bur eller la den være alene på et rom? Eller lar man ungene herje rundt med den stakkars hunden? Hva gjør man hvis hunden skader en av ungene? Enten ved et uhell, eller ved at den rett og slett blir dritlei av ungene og sier fra på sitt språk? Jeg synes det er altfor tidlig å skaffe hund når ungene er så mange og så små. Det blir bare mer å rekke over og det er vel travelt nok som det er? Etter min mening bør man ikke skaffe noen hund i den situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #15 Skrevet 11. september 2010 Whippet:) Trenger ikke mye, og er utrolig som familiemedlem!!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #19 Skrevet 11. september 2010 Skal dere ha en så ville jeg valgt Rottweiler. Hadde jeg vært i dine sko ville jeg nok også ha valgt ingen hund og heller en katt eller noe slikt med tanke på hvor mye tid 4 barn allerede tar :-)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #20 Skrevet 11. september 2010 Hi her, blir ingen hund nå nei.. bare intr i deres meninger Hvorfor rottweiler? Har lyst på det, men trodde ikke de var helt trygge
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #21 Skrevet 11. september 2010 De er trygge dersom de har riktig oppdragelse!! Grunnen til at de har dårlig rykte er at de er store og ser litt skumle ut og veldig mange tvilsomme mennesker har dem, blandt annet som sine personlige livvakter!!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #22 Skrevet 11. september 2010 Helt ærlig så ville jeg ikke skaffet hund med 4 barn i den alderen, hadde vært noe annet hvis man hadde hund fra før av, men å bringe en hund inn i en småbarnsfamilie er vanskelig, det har jeg selv erfart med to små under skolealder og en stor, vi valgte å omplassere hunden til andre i familien for både hundens og barnas beste. Så venter vi med hund til de minste barna er i skolealder heller. Rase har lite å si, hunden trenger uansett mye ro og oppfølging, har man småbarn og enda verre mange småbarn så greier man ikke gi en ny hund det den trenger. Noe annet med en hund som har et etablert forhold til familien og tilvennes gravdis situasjonen.
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 11. september 2010 #23 Skrevet 11. september 2010 En utstoppet, eller evnt av porselen / keramikk.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #24 Skrevet 11. september 2010 Beagle, passe liten og veldig familiekjær:) Selv hadde vi en beagletispe. Aldri vært aggressiv mot barna, og barna var kjempeglad i den. Masse klemmer og slikt og ingen bitt eller knurring. Trenger ikke mye plass og pelsstell, og de er jo bare så nydelige.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #25 Skrevet 11. september 2010 ville ikke kjøpt valp med 4 unger fra 1 til 6 år. Iallefall om du er så uerfaren at du spør HER om råd. -Er selv hunde instruktør, og hadde valp når gutten var 1år. Det var utrolig tøft selv om vi begge viste hva vi gjorde. Det er mer slitsomt å ha valp en nyfødt baby synes iallefall jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå