Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 http://ensimpel.blogg.no/ Det er min blogg. Håper noen tar seg tid å klikke innom:) Den handler om mitt liv før jeg fikk barn og om min tunge barndom og div. andre ting. Mest blir det vel om mine tre hjertegull jeg nesten aldri får se pga. barnevern og hvor sårt dette er. Utrolig tungt! Den er anonym..
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Likte den godt jeg. Fint med noe annet lesestoff enn alle disse wannabee glamour modell bloggene, hvor damer med lav selvtillit må hive ut de mest billige bildene de tar av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #3 Skrevet 11. september 2010 Takk! Ja, bloggen er laget for å lufte tanker, men ikke skrive om absolutt alt jeg har gjort den dagen. Er ikke noe artig med blogger hvor de skriver "idag har jeg vært i butikken og handlet smør og brød", "jeg gikk tur med hunden min iste, nå skal jeg hoppe i dusjen" osv..
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #4 Skrevet 11. september 2010 Har ikke lest i bloggen fordi jeg blir skeptisk når du skriver at det er barnevernet sin skyld at du ikke får se barna dine.. Barnevernet fjerner ikke barna fra foreldrene for morro skyld så da antar jeg du har lang jobb å gjøre med å få innsikt i din egen situasjon.. Med DET ønsker jeg lykke til..
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Egentlig mistet jeg litt interessa da jeg kom ned til innlegget om 8. september, og mistet litt respekt da jeg kom ned til innlegget om barna som bor på andre siden av landet, samvær, ovretrukne kredittkort, etc. Det er selvfølgelig leit for deg, men hva med barna da? Er det ikke litt leit for dem også å måtte vite at mamma ikke evnet å ta seg av dem? - for en omsorgsovertakelse skjer ikke bare fordi barna ikke har reima-dresser. Håper i det minste de har hverandre!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #6 Skrevet 11. september 2010 Har ikke lest den, men kjenner jeg blir oppgitt når folk stadig kommer med at bv aldri gjør feil. Hører jo ganske ofte hvordan barnehjemsbarn har det, mange har fått erstattning er vel en grunn for det også?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #7 Skrevet 11. september 2010 Og her inne blir alle fratatt barna på feil eller sviktende grunnlag. Ingen vil si at de har utsatt barnet for omsorgssvikt - og like ofte handler det om den enkeltes evne til faktisk å OPPFATTE hva omsorgssvikt er, og INNSE at de faktisk ikke har evnet å dekke barnas behov. Og omsorgsovertakelse er ikke barnevernets førstevalg, veien dit er lang.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #8 Skrevet 11. september 2010 Selv du må da innrømme at det ikke alltid er til barnets beste hver gang? Her inne kommer alltid noen å sier at leger, advokater, jordmor osv tar feil, men når det gjelder kommentarer til bv tar de aldri feil. Henger ikke på greip den der.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #9 Skrevet 11. september 2010 Nå vet vi uansett ikke hvorfor barnevernet har tatt HIs barn, og det er kanskje like greit. Jeg kommenterer bare bloggen hennes, og den imponerer ikke. Forøvrig har ingen sagt at barnevernet aldri tar feil.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #10 Skrevet 11. september 2010 Det er ikke mine egne barn det er snakk om, men om mine tre småsøsken. Vi blir holdt fra hverandre fordi jeg var så gammel at jeg fikk velge om jeg ville bo hos mamma eller pappa, valget falt på min mor som far har mishandlet i over ti år (jeg selv har vært vitne til). Det er grunnen til at barnevernet grep inn (helt riktig synes jeg), men det de har gjort galt er å plassere mine søsken (som alle er under 8 år) til min voldelige far som også har gjort diverse andre ulovlige ting med meg gjennom min barndom. De har gjort kraftige små-feil under hele prosessen som jeg ikke vil nevne, men den største feilen er at de er sammen med faren min privat, altså de kjenner hverandre slik. Har selv sett med mine egne øyne at min far sitter å tar øl sammen med de ansatte under en rettsak! DET er svikt fra barnevernets side det. Oi dette ble langt! Jaja:)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2010 #11 Skrevet 11. september 2010 Er søskene dine hos faren din, som har mishandlet moren din i mange år?'' Det må da du for faen ikke godta. Ring folk som kan hjelpe, ring media - hjelp dem!
kitty litter Skrevet 11. september 2010 #12 Skrevet 11. september 2010 Takke meg til ida wulff, voe og linnea... Kjedligere blogg en HI sin skal man lete lenge etter...
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #13 Skrevet 12. september 2010 Bra å høre deres meninger. Personlig synes jeg ikke noe om de du nevnte.. Altfor dumt synes jeg. Ja, de er hos min voldelige far dessverre. BV sier bare at det er ikke sikkert han er voldelig mot barna selv om han var voldelig mot min mor (ergo de mener at det var mor sin skyld!). Synes barnevernet i den kommunen er en stor kødd som burde hatt mindre "power", når selv politiet ikke hadde makt til å gjøre noe med saken... Media er prøvd, men vanskelig for de å ta slike saker når barn er involvert og når det er barnevern det er snakk om. Personvern! Glad for at de ikke tar slike tunge saker siden barna er så små at de ikke kan bestemme selv, men likevel kommer til å forstå mye av mediestyret som evt. hadde blitt. Men ville fått reaksjoner ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2010 #14 Skrevet 12. september 2010 Flott og personlig blogg! Stå på! Fin layout også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå