Gå til innhold

Hva lønner seg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken permisjon gir høyest fødselspenger utbetalt? Er det lurest å ta full lønn i 8 mnd eller 80% lønn i ett år. ????

 

Har lest noen som har skrevet noe om dette tidligere, men jeg kan ikke helt huske hvordan det var...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med full lønn i 46 uker får man mest utbetalt totalt sett, dette står også på nav sine sider...:)

Skrevet

Vi "tjener" ca 10 000 på 100 %. Utslaget blir når far skal ha sine uker.

Gruer meg litt til de ukene der vi bare får en lønning, men får bare være flinke til å spare. Får ikke barnehageplass/ vil ikke ha frøkna i barnehage før hun er 1 år så da blir det noen mnd ulønna permisjon.

Skrevet

I hovedsak får man mest utbetalt om man velger 100% i 46 uker kontra 80% i 56uker.

 

Det er på de ti fedre ukene man tjener det inn. så om fars permisjon faller bort så kan det henne at det vil lønne seg å velge 80%.

 

Hvor høyere lønn far har i forhold til mor jo større forskjell blir det.

 

( Sammenligningen dreier seg om hva man får utbetalt og ikke hva man kan tjene om man går tidligere tilbake i jobb)

Skrevet

Gå inn på nav sin foreldrepenger kalkulator, den er veldig grei :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...