umuliusen Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Hvilken permisjon gir høyest fødselspenger utbetalt? Er det lurest å ta full lønn i 8 mnd eller 80% lønn i ett år. ???? Har lest noen som har skrevet noe om dette tidligere, men jeg kan ikke helt huske hvordan det var...
flypapir Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Med full lønn i 46 uker får man mest utbetalt totalt sett, dette står også på nav sine sider...
blid frøken :) Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 Vi "tjener" ca 10 000 på 100 %. Utslaget blir når far skal ha sine uker. Gruer meg litt til de ukene der vi bare får en lønning, men får bare være flinke til å spare. Får ikke barnehageplass/ vil ikke ha frøkna i barnehage før hun er 1 år så da blir det noen mnd ulønna permisjon.
Herkules Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 I hovedsak får man mest utbetalt om man velger 100% i 46 uker kontra 80% i 56uker. Det er på de ti fedre ukene man tjener det inn. så om fars permisjon faller bort så kan det henne at det vil lønne seg å velge 80%. Hvor høyere lønn far har i forhold til mor jo større forskjell blir det. ( Sammenligningen dreier seg om hva man får utbetalt og ikke hva man kan tjene om man går tidligere tilbake i jobb)
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 11. september 2010 #5 Skrevet 11. september 2010 Gå inn på nav sin foreldrepenger kalkulator, den er veldig grei :=)
umuliusen Skrevet 11. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2010 Takk for gode svar alle sammen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå