Gå til innhold

Edgar er ikke et vanlig navn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare få frem det akkurat det. Har vært masse snakk om Edgar nå de siste (2?) dagene. Harvært enkelte som har sagt at Edgar er et vanlig navn, men det er det ikke.. Det er KUN 564 personer her i Norge som har Edgar som eneste fornavn og dersom dere går inn her: http://www.ssb.no/emner/00/navn/gutter/edgar.html og ser på statestikken, så er det lite brukt nå for tiden iforhold til før.

Men jeg har absolutt ingenting imot navnet Edgar, ville bare få det frem at det ikke er at vanlig navn :).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke et vanlig navn i Norge nå om dagen (forekom hyppigere før i tiden). Uhyre vanlig i engelsktalende land, derimot.

Skrevet

Hva er et vanlig navn da?

Hvor går grensa? 1000, 2000, 3000, Jan Johansen noen høyere?

Skrevet

Ja det er nok mer brukt i andre land for tiden. Men opprinnelsen til navnet Edgar er faktisk norrøn :).

Hi.

Skrevet

Dersom du feks skriver inn Kari som er et typisk norsk navn får du opp at det er 17122 som har dette som eneste fornavn. Jeg vet ikke helt hvor jeg selv mener grensen går, men alt under 3000 er lite syntes jeg.

Se er foresten, her ser du hvor mange som heter Edgar i andre land: http://no.wikipedia.org/wiki/Edgar

Skrevet

Jeg kjenner ei dame som har et navn som færre enn tre i dette landet heter. Da kan man snakke uvaling navn.

Skrevet

Mitt fulle navn er det kun 1 i hele verden som heter og det er meg :).

Skrevet

Jan Johansen er det navnet flest menn i dette landet har, når man tar med for- og etternavn. Derav navnet på serien til Christine Koht, men selv den kombinasjonen havnet under 3000:)

Skrevet

Og så? Er det så viktig å ha et navn ingen andre har?

Edgar er et fint navn.

Man kan høre at foreldrene til Edgar er velutdannede, oppegående foreldre som ikke bryr seg om at harry-folk mener at det er stygt.

Nydelig navn!

Skrevet

Jeg kritiserte da aldri navnevalget. Har absolutt ingenting negativt og si om navnet Edgar. Selv har jeg kalt sønnen min Wilhelm og jeg kan tenke meg det er mange (særlig på min alder) som aldri i livet kunne tenke seg og kalle sin sønn det, men hele poenget er at jeg liker navnet og ønket og kalle sønnen min det :).

Hi.

Skrevet

driter i om navnet er vanlig eller ikke,navnet er STØGGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Åvi gir fullt f`**n i hva du syntes om Edgar, da sier jeg at jeg syntes at Jonas er et jævla støøøgt navn da! Gå og legg deg ditt forbanna hespetre!!

Skrevet

Mitt fornavn er det 3 eller færre som heter , DA kan man snakke sjeldent!

Skrevet

Er kanskje 20-01 moren til Aron, Maxmilliam eller Robin?

Eller nei, kanskje Dennis. Og kanskje søstera heter Vanessa, Melissa eller Isadora?

Og mora heter Anita og faren Kenneth.

Skrevet

Slapp av damer. I dag er det de sjeldne navnene som er vanlige. Sjangeren er at folk leiter etter navn som ikke er mye brukt og ingen reagerer. Folk reagerer mye mer i dag hvis du kaller ungen din Geir eller Bente enn om du kaller det Alva Tulliballa eller Leon Maxmilliam. Edgar er en plass midt i mellom. Ikke noe å reagere på det er i sjangeren jeg leter etter et navn som ikke er mye brukt, men ikke Geir, Rune eller Kjetil.

Skrevet

Slapp av damer.Navnesjangeren i dag går ut på å finne navn som er litt sjeldne. Dermed blir de sjeldne navnene vanlige (selv om ikke mange heter det). Sjangeren gjør at ingen reagerer. Hvis man skal være skikkelig original skal man kalle ungen sin for Geir eller Bente. Da snakker vi om å være originale. Men om man leter og finner at 500 heter Hedvig og 326 heter Edgar så er de helt i sjangeren for rett navnevalg i dag. De er altså helt på moten og foreldrene følger moten om å finne lete opp et originalt navn.

Så dere som leiter og strever er mye mer originale hvis dere kaller ungen deres, Geir, Grete, Bente, Nina, Kjetil eller Rune. Da snakker vi om originalt navnevalg i dag. SÅ DET SÅ. Så Edgar er helt i sjangermoten i dag selv om ikke så mange heter det.

Skrevet

Å herregud, er denne diskusjonen i gang igjen??

Skrevet

Det er jo 1028 som har Edgar som første fornavn, da. Sammenlign med Leander, for eksempel, som har blitt et veldig populært navn i det siste, så har 876 det som første fornavn. Det er jo et nytt navn, men ikke så mange som tenker på det som "uvanlig". Derimot er Edgar et gammelt navn som ikke er ukjent, men ikke blant poppisnavna.

Skrevet

Har sett flere tråder om dette navnet og må oppriktig si at jeg synes det er fælt hvordan "voksne" mennesker kan mobbe!

(Ikke du HI)

Jeg synes forøvrig at Edgar er et fint navn, men hadde nok ikke kalt sønnen min det!

Sønnen min heter Theodor. Har fått høre alt fra - Åh, så flott, til - Stakkars gutt. Enten vil folk tenke på en bamse eller en gammel mann....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...