Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #1 Skrevet 10. september 2010 Jeg har tenk å lage pølsegrateng i morgen. Men det finnes jo utallige oppskrifter på denne retten så er det noen av dere som kan anbefale en god og enkel oppskrift?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #2 Skrevet 10. september 2010 Jeg lager en tykk hvit saus. Tilsetter kokt makaroni og pølser i skiver/terninger. Har det i en ildfast form, strør revet ost eller brødrasp på toppen og steker ca 15-20 min på 180-200 gr.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #3 Skrevet 10. september 2010 Jeg gjør det samme som hun ovenfor her, men tilsetter litt brokkoli i også, så en får litt bedre samvittighet;)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #4 Skrevet 10. september 2010 Jeg lager også tykk hvit saus, men i denne har jeg hvitost til den smelter. Magre pølser(lite fett og mye kjøtt) Fullkorns makaroni Brocoli Blomkål Gulrot Av og til søtpotet
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #5 Skrevet 10. september 2010 Jeg pleier å koke makaroni og skjære pølser i biter. Så lager jeg en passe tyk hvitsaus hvor jeg av og til tilsetter ett-to egg og en buljongterning. Så har du ost og/eller brødrasp på toppen
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #6 Skrevet 10. september 2010 Jeg gjør også som 19:09. Men jeg steker pølsebitene litt først i panna. Yum!!
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #7 Skrevet 10. september 2010 Og jeg 19:09 serverer grønnsaker ved siden av.....Brokkoli, blomkål, kokt eller rå revet gulrot og poteter.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #8 Skrevet 10. september 2010 El så har Knorr en kjempegod en som heter Makaronett el noe sånt. Bare å tilsette pølser og ost på toppen. Lage en salat v siddn av og hv.baguuetter om du vil gjøre det enkelt å greit:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå